Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSel, Burcu
dc.date.accessioned2023-09-01T11:41:50Z
dc.date.available2023-09-01T11:41:50Z
dc.date.issued15.07.2021en_US
dc.identifier.citationSel, B. (2021). A Meta-Synthesis Study on Citizenship Education Research within the Scope of Social Studies Lesson in Turkey . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (3) , 323-351 . DOI: 10.30831/akukeg.879414en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/62549/879414
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10473
dc.description.abstractIn this research, the purpose is to develop a systematic perspective on the research on citizenship education within the scope of social studies field, to reveal the tendency of the studies, and to reach a synthesis in this direction. Meta-synthesis method was used for this purpose. Researches on "citizenship" were collected and reviewed according to certain criteria, and then the reading process was repeated in order to identify the relationships between the researches, similar, different aspects were identified by using perspective-based continuous comparison, and a synthesis has been reached based on the obtained findings. The researches were obtained from YÖK National Thesis Center and Ulakbim TRDizin. During the analysis of the data process, thematic synthesis and descriptive analysis were utilized. Three main themes were reached: citizenship types/approaches, citizenship perception, and components of citizenship education. Citizenship types/approaches are addressed as spatial, environmentally responsible, effective/effectual/active citizenship, global and digital citizenship. In the context of citizenship perception, it is seen that the subjects of meaning attributed to citizenship, citizenship awareness/identity construction, good/ideal citizen, patriotism are taken as a basis. Under the main theme of components of citizenship education, three sub-themes were generated: basic elements in citizenship education, approaches in citizenship education, and problems in citizenship education.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada sosyal bilgiler kapsamında vatandaşlık eğitimi temelinde gerçekleştirilen araştırmalara sistematik bir bakış açısı geliştirmek, araştırmaların nasıl bir eğilim içerisinde olduğunu ortaya koymak ve bu yönde senteze varmak amaçlanmıştır. Metasentez yönteminden yararlanılarak “vatandaşlık” konulu araştırmalar belirli kriterler dâhilinde toplanmış, ön okumadan geçirilmiş, ardından araştırmaların nasıl bir ilişki içerisinde olduğunu belirleyebilmek adına okuma süreci tekrarlanmış, sürekli karşılaştırmaya dayalı bakış açısından yararlanılarak benzer ve farklı yönler tespit edilmiş, elde edilen bulgulardan yola çıkılarak senteze ulaşılmaya çalışılmıştır. Veriler YÖK Ulusal Tez Merkezi ve Ulakbim TRDizin aracılığıyla elde edilmiştir. Veri analizi sürecinde tematik sentezleme ve betimsel analizden faydalanılmıştır. Metasentez süreci sonunda vatandaşlık türleri/yaklaşımları, vatandaşlık algısı ve vatandaşlık eğitiminin temel bileşenleri olmak üzere üç ana temaya ulaşılmıştır. İlk olarak vatandaşlık türleri/yaklaşımları ana teması mekânsal, çevresel sorumlu, etkili/aktif vatandaşlık, küresel ve dijital vatandaşlık; ikinci olarak vatandaşlık algısı ana teması vatandaşlığa yüklenen anlam, vatandaşlık bilinci/kimlik inşası, iyi/ideal vatandaş, vatanseverlik/yurtseverlik ve son olarak vatandaşlık eğitiminin bileşenleri ana teması ise vatandaşlık eğitiminde temel unsurlar, vatandaşlık eğitiminde kullanılan yaklaşımlar ve vatandaşlık eğitiminde yaşanan sorunlar olmak üzere alt temalara ayrılarak değerlendirilmiştir. İncelenen araştırmalarda yoğunlukla ele alınan ulusalcı ve toplumsalcı vatandaşlık algısının oluşmasına neden olan faktörlerin incelenmesi önerilebilir. Bununla birlikte veri tabanları genişletilerek karşılaştırmalı araştırmalar yürütülebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.879414en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCitizenship Educationen_US
dc.subjectMmeta-Synthesisen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectVatandaşlık Eğitimien_US
dc.subjectMeta-Sentezen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.titleA meta-synthesis study on citizenship education research within the scope of social studies lesson in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye’de sosyal bilgiler dersi kapsamında vatandaşlık eğitimine ilişkin gerçekleştirilen araştırmalara yönelik bir meta-sentez çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentT.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞIen_US
dc.authorid0000-0002-7663-0434en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage323en_US
dc.identifier.endpage351en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster