Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltaai, Wurood Hashim Sahib
dc.contributor.authorGökgöz Kurt, Burcu
dc.date.accessioned2023-09-01T11:44:13Z
dc.date.available2023-09-01T11:44:13Z
dc.date.issued30.04.2023en_US
dc.identifier.citationAltaai, W. H. S. & Gokgoz-kurt, B. (2023). Expatriate Non-native English-speaking Teachers’ Challenges and Coping Strategies in the Turkish EFL Classroom: A Qualitative Study . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (2) , 328-351 . DOI: 10.30831/akukeg.1205824en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/76298/1205824
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10475
dc.description.abstractThe global demand for teachers of English has led to an escalation in the number of non-native English speakers traveling overseas to teach English. Although teaching English abroad is typically associated with native English-speaking teachers hailing from inner-circle countries, it has also become commonplace to see nonnative English-speaking expatriate teachers being hired. Yet, studies probing into expatriate non-native Englishspeaking teachers’ experiences have been sparse, particularly in the context of Turkey. This study endeavors to explore the challenges and coping strategies of expatriate non-native English-speaking teachers who worked in private schools and language programs in Turkey. To collect data, semi-structured interviews were conducted, and the analysis revealed that teachers faced several obstacles, including linguistic, cultural, and pedagogical challenges. Nevertheless, they managed to surmount these obstacles by acquiring proficiency in the local language, fostering intercultural awareness, and acquainting themselves with the education system. In light of the findings and the relevant literature, suggestions and implications are discussed for potential expatriate teachers intending to work in Turkey and other stakeholders.en_US
dc.description.abstractİngilizce öğretmenlerine yönelik küresel talep, İngilizce öğretmek için yabancı ülkelere seyahat eden anadili İngilizce olmayan öğretmenlerin sayısında artışa yol açmıştır. Yurtdışında İngilizce öğretmek daha çok iç çember ülkelerdeki anadili İngilizce olan öğretmenlerle ilişkilendirilse de anadili İngilizce olmayan yabancı öğretmenlerin işe alınması da artık çok yaygın görülen bir durum haline gelmiştir. Buna rağmen, özellikle Türkiye bağlamında, anadili İngilizce olmayan yabancı öğretmenlerin deneyimlerini araştıran çalışmalar kısıtlıdır. Bu çalışma, Türkiye’deki çeşitli özel okullarda ve dil kurslarında çalışan ve anadili İngilizce olmayan yabancı öğretmenlerin karşılaştığı zorlukları ve başa çıkma stratejilerini araştırmayı amaçlar. Yarı yapılandırılmış görüşmelerin bulguları, öğretmenlerin dilsel, kültürel ve pedagojik zorluklar da dâhil olmak üzere birtakım güçlüklerle karşılaştıklarını fakat çalıştıkları ülkenin dilini öğrenerek, kültürlerarası farkındalığı geliştirerek ve eğitim sistemine aşina olarak bu engellerin üstesinden gelmeyi başardıklarını ortaya koymuştur. Son kısımda, bulgular ve alanyazın ışığında, Türkiye’de çalışmayı planlayan yabancı öğretmen adayları için önerilere ve paydaşlar için çıkarımlara da yer verilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1205824en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectExpatriate Teachersen_US
dc.subjectEFL Teachersen_US
dc.subjectChallengesen_US
dc.subjectNon-Native English-Speaking Teachersen_US
dc.subjectTeaching Abroaden_US
dc.subjectTurkish EFL Classroomen_US
dc.subjectForeign Teachersen_US
dc.subjectForeign National Language Teachersen_US
dc.subjectYabancı Öğretmenleren_US
dc.subjectİngilizce Öğretmenlerinin Zorluklarıen_US
dc.subjectAnadili İngilizce Olmayan Öğretmenleren_US
dc.subjectYurtdışında Öğretmenliken_US
dc.subjectTürkiye’deki İngilizce Öğretim Sınıflarıen_US
dc.subjectYabancı Öğretmenleren_US
dc.subjectYabancı Uyruklu Öğretmenleren_US
dc.titleExpatriate non-native English-speaking teachers’ challenges and coping strategies in the Turkish EFL classroom: A qualitative studyen_US
dc.title.alternativeAnadili İngilizce olmayan yabancı öğretmenlerin Türkiye’de İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği sınıflarda karşılaştıkları zorluklar ve başa çıkma stratejileri: Nitel bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-2263-0295en_US
dc.authorid0000-0001-7169-2890en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage328en_US
dc.identifier.endpage351en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster