Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDüşünceli, Betül
dc.contributor.authorÇolak, Tuğba Seda
dc.contributor.authorKoç, Mustafa
dc.date.accessioned2023-09-01T12:49:45Z
dc.date.available2023-09-01T12:49:45Z
dc.date.issued15.07.2021en_US
dc.identifier.citationDüşünceli, B. , Çolak, T. S. & Koç, M. (2021). Empathy Levels and Personal Meaning Profiles of Psychological Counselor Candidates: A Longitudinal Study . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (3) , 373-388 . DOI: 10.30831/akukeg.835056en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/62549/835056
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10484
dc.description.abstractThe aim of this longitudinal study was to examine the empathy levels and personal meaning profiles of the psychological counseling candidates studying at university. The research was based on descriptive method. The main purpose was to comparatively examine the changes in the empathy levels and personal meaning profiles of the participants with respect to years. The study group consisted of 36 participants (30.6% of whom were boys, and 69.4% of whom were girls) who were studying at university between the academic years of 2015 and 2019. The data were collected once each year (first, second, third, and fourth grades) from the participants involved in the study group. In order to collect data, which were then analyzed using Statistical Package (SPSS), One Way Anova with repeated measures and the Friedman Test were used. The findings revealed that the basic empathy levels of the prospective psychological counselors did not change during their undergraduate studies, whereas the level of their pursuit of personal meaning in religion and intimacy did change. Counselor Candidates received the highest score in the first year and the lowest score in the fourth year on the dimensions of religion and intimacy of the Personal Meaning Profile scale.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversitede öğrenim görmekte olan psikolojik danışman adaylarının empati düzeyleri ve kişisel anlam profillerinin boylamsal olarak incelenmesidir. Araştırma betimsel yöntemle gerçekleştirilmiştir. Temel amaç psikolojik danışman adaylarının empati düzeyleri ve kişisel anlam profillerinin yıllara göre değişimini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2019 eğitim öğretim yılları arasında dört yıl boyunca öğrenim gören, çalışmaya gönüllü olarak katılım sağlayan 36 psikolojik danışman adayı (%30.6’sı erkek, 69.4’ü kız) oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri çalışma grubunda yer alan katılımcılardan öğrenim gördükleri her eğitim yılında (birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf) toplamda dört kez toplanmıştır. Araştırmanın verileri Temel Empati Ölçeği ve Kişisel Anlam Profili ile toplanmıştır. Veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde tekrarlı ölçümler için Tek Yönlü Varyans Analizi ve Friedman testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, psikolojik danışman adaylarının temel empati düzeylerinin lisans eğitimleri süresince değişim göstermediği, kişisel anlamı dinde arama ve yakınlıkta arama düzeylerinin ise lisans eğitimleri süresince değişim gösterdiği bulunmuştur. Psikolojik danışman adayları, Kişisel Anlam Profili ölçeğinin din ve yakınlık boyutlarına ait en yüksek puanı birinci sınıfta, en düşük puanı dördüncü sınıfta almışlardır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.835056en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEmpatien_US
dc.subjectAnlamen_US
dc.subjectBoylamsal Taramaen_US
dc.subjectPsikolojik Danışmanlıken_US
dc.subjectLongitudinal Screeningen_US
dc.subjectPsychological Counselingen_US
dc.subjectEmpathyen_US
dc.subjectMeaningen_US
dc.titleEmpathy levels and personal meaning profiles of psychological counselor candidates: A longitudinal studyen_US
dc.title.alternativePsikolojik danışman adaylarının empati düzeyleri ve kişisel anlam profilleri: Boylamsal bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSakarya Üniversitesi Düzce üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-6794-8811en_US
dc.authorid0000-0002-7219-1999en_US
dc.authorid0000-0002-8644-4109en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage373en_US
dc.identifier.endpage388en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster