Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülay, Ahmet
dc.contributor.authorAltun, Taner
dc.date.accessioned2023-09-01T12:50:17Z
dc.date.available2023-09-01T12:50:17Z
dc.date.issued30.04.2023en_US
dc.identifier.citationGülay, A. & Altun, T. (2023). Investigation of Teacher Candidates' Awareness towards Inclusive Education . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (2) , 423-453 . DOI: 10.30831/akukeg.1242868en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/76298/1242868
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10485
dc.description.abstractThis study aimed to examine the awareness of teacher candidates towards inclusive education. This mixed method study was performed with the convergent parallel mixed pattern. The sample of quantitative part of the study consisted of 708 teacher candidates in an education faculty determined by criterion sampling. The study group of the qualitative part of the research is 14 teacher candidates (preservice teachers) selected from among these participants. The research data were collected with Awareness Scale for Inclusive Education and Interview Form for Evaluation of Inclusive Education Course. The scale data were analyzed by descriptive and inferential statistics, and the semi-structured interview data were analyzed by content analysis. The results revealed that the awareness of teacher candidates’ inclusive education was at a moderate level. In addition, the awareness level of the participants who had inclusive education training was higher than the participants who did not, and the female participants had higher awareness compared to the male participants. The interview results revealed that training on inclusive education increased teacher candidates’ awareness of its history, aims, the students it encompasses, and its applications. According to the results of the research, it has been suggested to expand the inclusive education provided to teachers before and during the service.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretmen adaylarının kapsayıcı eğitime yönelik farkındalıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Karma yaklaşıma sahip olan bu araştırma, yakınsayan parelel karma deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini, ölçüt örneklemesi ile belirlenen bir eğitim fakültesinde öğrenim gören 708 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın nitel kısmının çalışma grubu ise, bu katılımcılar arasından seçilen 14 öğretmen adayıdır. Araştırmanın verilerinin elde edilmesinde Kapsayıcı Eğitime Yönelik Farkındalık Ölçeği, Kapsayıcı Eğitim Dersinin Değerlendirilmesine Yönelik Görüşme Formu kullanılmıştır. Ölçek verileri betimsel ve çıkarımsal istatistik, yarı yapılandırılmış görüşme verileri ise içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının kapsayıcı eğitime yönelik farkındalıklarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, bu eğitime ilişkin öğrenim gören katılımcıların öğrenim görmeyen katılımcılara ve kadın katılımcıların erkek katılımcılara göre bu farkındalıklarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda da kapsayıcı eğitime ilişkin öğrenim görmenin öğretmen adaylarının bu yaklaşımın tarihçesine, amaçlarına, dikkate aldığı öğrencilere ve uygulamalarına ilişkin farkındalığını artırdığı belirlenmiştir. Araştırmanın bu sonuçları doğrultusunda öğretmenlere hizmet öncesinde ve esnasında sağlanan kapsayıcı eğitime ilişkin eğitimlerin yaygınlaştırılması önerilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1242868en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeacher Candidateen_US
dc.subjectInclusive Educationen_US
dc.subjectAwarenessen_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.subjectKapsayıcı Eğitimen_US
dc.subjectFarkındalıken_US
dc.titleInvestigation of teacher candidates' awareness towards inclusive educationen_US
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarının kapsayıcı eğitime yönelik farkındalıklarının incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-7700-0768en_US
dc.authorid0000-0001-9946-7257en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage423en_US
dc.identifier.endpage453en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster