Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİlter, İlhan
dc.date.accessioned2023-09-01T12:57:13Z
dc.date.available2023-09-01T12:57:13Z
dc.date.issued15.07.2021en_US
dc.identifier.citationIlter, İ. (2021). The Relationship between Academic Amotivation and Academic Achievement: A Study on Middle School Students . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (3) , 389-410 . DOI: 10.30831/akukeg.847145en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/62549/847145
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10487
dc.description.abstractThis study examined the predictive effect of academic amotivation on academic achievement (as measured by GPA) of middle-school students. Also, it was examined whether the level of academic amotivation of students would vary by gender variable. A total of 342 eighth-grade students from middle schools located in Turkey participated in the study. Data were collected from the Academic Amotivation Scale. Pearson's correlation coefficient, t-test for independent groups, and simple linear regression analysis were used for data analysis. Regression analysis results showed that amotivation was a significant negative predictor of academic achievement and accounted for 15% of the total variance in academic achievement. With regarding gender differences, the results indicate that significant differences were found between the levels of amotivation of students according to their gender. The reason for the gender difference was that level of amotivation due to lack of effort beliefs, less values placed on the tasks, and perceptions about the characteristics of the tasks, for boys were found to be higher than for girls.en_US
dc.description.abstractBu araştırma akademik motivasyonsuzluğun ortaokul öğrencilerinin akademik başarıları üzerinde etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. Ayrıca çalışmada öğrencilerin akademik motivasyonsuzluk düzeylerinin cinsiyetlerine göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Kahramanmaraş ilinde yer alan devlet ortaokullarında öğrenim gören 342 ortaokul sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veriler Akademik Motivasyonsuzluk Ölçeği’nden elde edilmiştir. Akademik motivasyonsuzluğun akademik başarıdaki varyansı ne ölçüde açıkladığını belirlemek için basit bir doğrusal regresyon analizi; motivasyonsuzluk türlerinin öğrencilerin cinsiyetlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için t-testi analizi kullanılmıştır. Regresyon analizi sonuçları akademik motivasyonsuzluğun akademik başarının negatif yönlü anlamlı bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin cinsiyetlerine göre akademik motivasyonsuzluk düzeyleri arasında anlamlı düzeyde farklılıklar belirlenmiştir. Erkeklerin kızlara göre akademik faaliyetlere karşı daha fazla motivasyonsuzluk duygusu hissettikleri bulunmuştur. Cinsiyetten kaynaklanan farklılığın nedeni ise erkeklerin çaba inançlarındaki eksiklikler, görevlere yükledikleri değer eksikliği ve akademik görevlerin özellikleriyle ilgili algılarından kaynaklı motivasyonsuzluk düzeylerinin anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmasıdır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.847145en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectSelf Determination Theoryen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectÖz-Belirleme Kuramıen_US
dc.subjectMotivasyonsuzluken_US
dc.titleThe relationship between academic amotivation and academic achievement: A study on middle school studentsen_US
dc.title.alternativeAkademik motivasyonsuzluk ile akademik başarı arasındaki ilişki: Ortaokul öğrencileri üzerine bir çalışmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-1473-7172en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage389en_US
dc.identifier.endpage410en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster