Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAslan Altan, Bilge
dc.contributor.authorHızlı Alkan, Sinem
dc.date.accessioned2023-09-01T13:02:21Z
dc.date.available2023-09-01T13:02:21Z
dc.date.issued28.07.2023en_US
dc.identifier.citationAslan Altan, B. & Hızlı Alkan, S. (2023). Changing Landscapes of Teacher Quality in Initial Teacher Education: Examples from Scotland and Turkey . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (3) , 482-501 . DOI: 10.30831/akukeg.1219475en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/79110/1219475
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10488
dc.description.abstractTeacher quality has attracted much attention both conceptually and empirically, especially in tackling some global challenges. Initial teacher education (ITE) has historically been one of the key actors in developing teacher quality and one of the foci in research. The article contributes to these debates by comparing two ITE programmes, from Scotland and Turkey, which have been recently reshaped. Both countries have currently declared new reformative steps and introduced internationally cared new conceptions into teacher quality. This study utilized a comparative approach and document analysis to investigate the evolution of views on teacher quality in different countries. The findings provide insights into the changes that have occurred in each country's perspective over time. ' Drawing from the two contexts, the paper sought evidence in articulated reports for core values and capacities, digital transformation, teacher agency, and innovative and inclusive pedagogies, which are considered important elements of the teaching profession in related literature. Followingly, the study outlines and compares the decisions and intended actions of these two contexts in terms of similarities and discrepancies under the aforementioned four indicators that can be both an example for international ITE programmes and a road map for teacher quality in ITE curricula design. By comparing two examples of ITE programmes with the suggested indicators of teacher quality, we would like to extract insights to reconsider and re-conceptualize teacher quality in much wider literature and future research.en_US
dc.description.abstractÖğretmen niteliği, özellikle bazı küresel zorlukların üstesinden gelmek için hem kavramsal hem de uygulamalı çalışmalar kapsamında oldukça dikkat çeken bir konu olarak yorumlanmaktadır. Öğretmen yetiştirme süreci, tarihsel olarak öğretmen niteliğini geliştirmede kilit aktörlerden ve araştırma odaklarından biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu durum, öğretmen yetiştirme sürecinin uluslararası düzeyde reformlaşma ve niteliği arttırmada bir yol haritası belirlemede, karşılaştırmalı araştırmaları sıklıkla görmemizin nedenleri arasında sayılabilmektedir. Bu çalışma, son zamanlarda öğretmen yetiştirmeye yönelik reformlar başlatan İskoçya ve Türkiye'den iki örnek sunarak bu tartışmalara katkı sağlamayı amaçlamaktadır. İki farklı içerikten yola çıkan araştırmada, bahsi geçen iki ülkenin yakın zamanda yayınladıkları reform raporlarını inceleyen doküman analizi kullanılmıştır. İlgili resmi raporlarda, öğretmen yetiştirme süreçlerinde evrensel nitelikte vurgulanan, çekirdek değer ve beceriler, dijital dönüşüm, profesyonel yararlılık, yenilikçi ve kapsayıcı pedagojiler olmak üzere dört temaya ilişkin ipucu ve kanıt aranmıştır. Analiz sonucunda, iki ülkenin ilgili temalarda benzerlik ve farklılıklarına ilişkin karar ve niyet edilen eylemleri açıklanmış ve karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sunduğu ve öğretmen niteliğini ilgilendiren dört temasının ve rapor bulgularının hem uluslararası düzeyde öğretmen yetiştirme programlarına örnek olması hem de program tasarlama aşamasında öğretmen niteliği bakımından yol gösterici olması beklenmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1219475en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeacher Qualityen_US
dc.subjectProfessional Competenciesen_US
dc.subjectInitial Teacher Educationen_US
dc.subjectScotlanden_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectÖğretmen Niteliğien_US
dc.subjectMesleki Yeterlikleren_US
dc.subjectÖğretmen Yetiştirmeen_US
dc.subjectİskoçyaen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.titleChanging landscapes of teacher quality in initial teacher education: Examples from Scotland and Turkeyen_US
dc.title.alternativeÖğretmen yetiştirme programlarında öğretmen niteliğine ilişkin değişen görüşler: İskoçya ve Türkiye’den örnekleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-3309-933Xen_US
dc.authorid0000-0003-0694-4160en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage482en_US
dc.identifier.endpage501en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster