Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaysan, Emre
dc.contributor.authorÇetin, Şaban
dc.date.accessioned2023-09-01T13:57:35Z
dc.date.available2023-09-01T13:57:35Z
dc.date.issued15.07.2021en_US
dc.identifier.citationBaysan, E. & Çetin, Ş. (2021). Determining the Training Needs of Teachers in Ethical Use of Information Technologies . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (3) , 476-497 . DOI: 10.30831/akukeg.885891en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/62549/885891
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10496
dc.description.abstractIn this study, the training needs of teachers regarding the ethical use of information technologies were examined. The training needs levels of teachers and the significant differentiations of training needs according to gender, teaching level, professional seniority, branch, and education levels were investigated. In this study, the discrepancy view approach and normative need type were used. The data were collected via “the Scale of Ethical Use of Information Technologies in Education” developed by Baysan and Çetin (2019). The survey method was applied. The research was carried out with 745 teachers working in public schools in the city center of Afyonkarahisar, Turkey. The sample group was determined by stratification method and simple random sampling method. Schools were stratified as primary school, secondary school, divinity secondary school and high school. A certain number of schools from each stratum were determined by lot, and it was aimed to reach all teachers in the specified schools. More than half of the participants were female with a rate of 55.5%. Data were collected from teachers working in five different main branches. According to the results, 22.8% of teachers need ethical training in the Stalking sub-dimension, 14.5% in the Communication sub-dimension, and 9.4% in the Confidence and Material sub-dimension. In Privacy and Accessibility sub-dimensions, nearly 1% of teachers need ethical training. Regarding the ethical use of information technologies, there were significant differences in some sub-dimensions according to some independent variables. Results show that teachers need less ethical training than expected.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmenlerin bilişim teknolojilerinin etik kullanımına ilişkin eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç çerçevesinde öğretmenlerin bilişim teknolojilerinin etik kullanımına ilişkin eğitim ihtiyaçları düzeyleri ve eğitim ihtiyaçlarının cinsiyet, öğretim kademesi, kıdem, branş ve eğitim düzeylerine göre farklılaşması durumu araştırılmıştır. Çalışma kapsamında farklar yaklaşımı ve normatif ihtiyaç türü kullanılmıştır. Araştırmada betimsel araştırmalardan tarama modeli tercih edilmiştir. Veriler, Baysan ve Çetin (2019) tarafından geliştirilen “Eğitimde Bilişim Teknolojilerinin Etik Kullanımı Ölçeği” ile toplanmış, elde edilen veriler istatistik yazılımları aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma Afyonkarahisar il merkezinde devlet okullarında görev yapan 745 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Örneklem grubu tabakalama ve basit tesadüfi yöntemle belirlenmiştir. Okullar ilkokul, ortaokul, imam hatip ortaokulu ve lise olmak üzere tabakalanmıştır. Her bir tabakadan kura ile belirlenen okullardaki tüm öğretmenlere ulaşılması hedeflenmiştir. Katılımcıların yarıdan fazlası % 55.5 oran ile kadın öğretmenlerden oluşmaktadır. Beş ana branşta görev yapan öğretmenlerden veriler toplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre öğretmenlerin % 22.8’i Habersiz Takip, % 14.5’i İletişim, % 9.4’ü Güven ve Materyal alt boyutlarında etik eğitime ihtiyaç duyduğu söylenebilir. Gizlilik ve Erişebilirlik ismi verilen alt boyutlarda eğitim ihtiyacı öğretmenlerin yaklaşık % 1’lik bir kısmına gerekmektedir. Bilişim teknolojilerinin etik kullanımı konusunda öğretmenlerin bazı bağımsız değişkenlere göre alt boyutlarda anlamlı farklılıkları olduğu tespit edilmiştir. Sonuçlar, öğretmenlerin beklenenden daha az etik eğitime ihtiyaç duyduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.885891en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEthicen_US
dc.subjectInformation Technologies (IT)en_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectBilişim Teknolojileri (BT)en_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.titleDetermining the training needs of teachers in ethical use of information technologiesen_US
dc.title.alternativeBilişim teknolojilerinin etik kullanımına ilişkin öğretmenlerin eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-3629-2880en_US
dc.authorid0000-0002-4319-5667en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage476en_US
dc.identifier.endpage497en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorBaysan, Emre


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster