Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇobanoğlu, Rahime
dc.contributor.authorBüyükkıdık, Serap
dc.contributor.authorYurttaş Kumlu, Gülfem Dilek
dc.date.accessioned2023-09-01T14:17:35Z
dc.date.available2023-09-01T14:17:35Z
dc.date.issued28.07.2023en_US
dc.identifier.citationÇobanoğlu, R. , Büyükkıdık, S. & Yurttaş Kumlu, G. D. (2023). A Bibliometric Analysis of Research on Self-Regulated Learning: From the Beginning To 2021 . Journal of Theoretical Educational Science , 16 (3) , 700-726 . DOI: 10.30831/akukeg.1225513en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/79110/1225513
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10501
dc.description.abstract: The present study explores the self-regulated learning (SRL) research published in English or Turkish language journals included in the Web of Science database from the beginning to 2021 via bibliometric analysis. The 2197 articles that met the eligibility criteria were included in the study. The results reveal that the research on SRL has been carried out mostly by scholars from the USA and has gained increased attention since the 2000s. The three most influential scholars of self-regulated research are Chia-Wen Tsai, Philip H. Winne, and Roger Azevedo; however, the two top documents by local citations belong to Barry J. Zimmerman (2008) and Paul R. Pintrich (2004) in the study. The analyzed studies cited the Journal of Educational Psychology and Contemporary Educational Psychology most. The results reveal that motivation, metacognition, self-efficacy, and learning strategies are the keywords that most frequently occur and co-occur in the analyzed studies along with SRL. The trend topics of SRL research have been learning analytics, flipped classrooms, and MOOCs since 2018.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, başlangıçtan 2021 yılına kadar Web of Science veri tabanında yer alan İngilizce veya Türkçe dergilerde yayınlanan öz-düzenlemeli öğrenme araştırmalarını bibliyometrik analiz yoluyla incelemektedir. Uygunluk kriterlerini karşılayan 2197 makale çalışmaya dahil edilmiştir. Sonuçlar, araştırmaların çoğunlukla ABD’li akademisyenler tarafından yürütüldüğünü ve öz-düzenlemeli öğrenmenin 2000’li yıllardan bu yana eğitim araştırmalarında artan bir ilgi gördüğünü ortaya koymaktadır. Öz-düzenlemeli öğrenme araştırmalarının en etkili üç akademisyeni Chia-Wen Tsai, Philip H. Winne ve Roger Azevedo olarak belirlenirken, yerel atıflara göre en etkili ilk iki doküman Barry J. Zimmerman (2008) ve Paul R. Pintrich’e (2004) aittir. İncelenen çalışmalar en çok Journal of Educational Psychology ve Contemporary Educational Psychology dergilerine atıfta bulunmuştur. Ayrıca, sonuçlar incelenen çalışmalarda öz-düzenlemeli öğrenme ile birlikte en sık geçen ve birlikte kullanılan anahtar kelimelerin motivasyon, üstbiliş, öz-yeterlik ve öğrenme stratejileri olduğunu göstermektedir. 2018’den bu yana SRL araştırmalarının trend konuları öğrenme analitiği, ters yüz edilmiş sınıflar ve MOOC’lar olmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1225513en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBibliometric Analysisen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectSelf-Regulated Learningen_US
dc.subjectWeb of Science Databaseen_US
dc.subjectBibliyometrik Analizen_US
dc.subjectÖğrenmeen_US
dc.subjectÖz-Düzenlemeli Öğrenmeen_US
dc.subjectWeb of Science Veri Tabanıen_US
dc.titleA bibliometric analysis of research on self-regulated learning: From the beginning to 2021en_US
dc.title.alternativeÖz-düzenlemeli öğrenme üzerine yapılan araştırmaların bibliyometrik analizi: Başlangıçtan 2021’een_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-4662-8920en_US
dc.authorid0000-0003-4335-2949en_US
dc.authorid0000-0003-4335-2949en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage700en_US
dc.identifier.endpage726en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster