Yayın tarihi için Cilt 23 : Sayı Yunus Emre ve Türkçe Özel Sayısı listeleme
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-18
-
Yunus Emre Divanı’ndaki fiillerin bağlamlı ve tanıklı sözlüğü denemesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Bu araştırma, Türk kültürü ve Türk yazı dilinin oluşumunda yapı taşı kabul edilen Yunus Emre‟nin Divanı‟ndaki fiillerin, bağlamdan yola çıkılarak anlamlandırılması ve tanıklandırılması üzerinedir. Araştırmada Divan‟da yer ... -
Yunus Emre Divanı’nda seslenme sözleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yunus Emre İslam inancını ve düşüncesini yaşadığı dönemin edebî dilinden farklı olarak Türkçe yazdığı şiirlerle dile getirmiştir. Bu yüzden sadece yaşadığı dönemin insanlarına değil sonraki nesillere de hitap ettiği için ... -
“Her şeye malik ola, bir şeye malik olmaya” Yunus Emre’de tüketim ve israfa yönelik denge öğretisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yunus Emre XIII. yüzyılda yaşamış önemli bir bilgindir. Yunus Emre‟nin eserlerinde dile getirdiği fikirler ve onun zihin dünyası, hem kendi yüzyılındaki hem de günümüzdeki bazı sorunlar için önemli çözüm önerileri sunmaktadır. ... -
Yunus Emre’nin dilinde karşıt anlamlı çiftler üzerine söz dizimsel bir analiz
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Dilsel anlam ilişkileri arasında yer alan karşıt anlamlılık, günlük konuşma dilinden edebi söylemlere uzanan bir kullanım alanına ve sıklığına sahiptir. Duygu ve düşüncelerin aktarımında etkili bir söyleyiş tarzı oluşturmak ... -
Yunus Emre ve Mevlana’da “yenilik, yenilenme veya tecdit” düşüncesi üzerine
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)“Yenilik, yenilenme veya tecdit” bütün varlıkların yaratılış özelliklerinden işlevsel özelliklerine kadar, yaratıcı dışında her şeyi içine alan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Evrenin ve insanın atomlardan, ... -
Bilge olarak Yunus Emre: Bilgeliğin felsefesi bakış açısından yaşam öyküsünün değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yunus Emre, kültürümüze bıraktığı hazineler, şiirleri ile toplumumuzun hafızasında çok değerli bir yere sahiptir. Mütevazı yaşamında, değerli olan bilginin peşinde koşmuş, yaşamın anlamı üzerinde düşünmüştür. Şiirleri, bu ... -
Yunus Emre’yi anlatan çocuk kitapları üzerine bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Araştırmada, 1960-2020 yılları arasında Yunus Emre’yi anlatan çocuk kitapları belirlenmiş ve bu anlatımın nasıl gerçekleştirildiği değerlendirilmeye çalışılmıştır. Yunus Emre menkıbelerinin ve şiirlerinin eserlerde nasıl ... -
Risâletü’n-Nushiyye’de neden sonuç cümleleri (Kavram, Sınıflandırma)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yunus Emre 13. yüzyıldan bugüne kadar hem çağını hem de coğrafyasını aşarak birçok insanı etkilemiş önemli bir şahsiyettir. Öğretileri, eserleri ders niteliğindedir. Öğretilerin yer aldığı Divan, Risâletü’nNushiyye adlı ... -
Yunus Emre’yi Türk Dili ve Edebiyatı derslerinde nasıl anlatırız? Değerler öğretimi bağlamında “Yunus Emre: Aşkın Sesi” filmi örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yunus Emre, hem ulusal hem evrensel değer öğretilerini şiirle buluşturan ve okuruna insanlığın kaybetmemesi gerektiği değerleri hatırlatan, sevgi, inanç, hoşgörü, saygı temsilcisi bir hatırlatıcıdır. Bu yönüyle Yunus Emre, ... -
Yunus Emre kmdir? Bizim Yunus’un sevgi ve hoşgörü anlayışının posta pulları üzerinden değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Orta Asya'da yaşayan Türkmenlerin çoğu Moğol istilasından sonra, güvenli liman olarak gördükleri Anadolu'ya göç ettiler. Bu dönemde Anadolu'da yaşayan Müslüman Türkler ile Orta Asya'dan gelen Türkmenler arasında önemli ... -
Risâletü'n-Nushiyye'de iletişim fiilleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yunus Emre tarafından mesnevi türünde yazılan Risâletü’n-Nushiyye, edebî değeri ve taşıdığı dil malzemesi yanında Anadolu sahasında manzum nasihatname geleneğinin öncüsü olması bakımından da önem arz etmektedir. Tasavvufi ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde yardımcı kaynaklardan yararlanma: Türkçenin sesi Yunus Emre örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yabancılara Türkçe öğretiminde öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi; eş zamanlı olarak öğrencilere dil bilgisi yapılarının kazandırılması hedeflenmektedir. Öğreticiler süreci genellikle ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde Yunus Emre’nin şiir ve menkıbelerinden yararlanma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yabancılara Türkçe öğretiminde kültürel bilgi paylaşımı ve özgün ders materyali kullanımı alanyazında araştırmacıların üzerinde sıklıkla durduğu konulardan biridir. Edebî eserler ise gerek kültürel bilgi barındırması gerek ... -
Risâletü'n-Nushiyye’de bir üstsöylem ögesi olarak kendinden söz etme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Üstsöylem, dinleyicinin ya da okurun (alıcının) bir metni algılayışına rehberlik etme amacıyla yazarın ya da konuşurun (vericinin) dil kullanımını alıcıya göre biçimlendirmesidir. Üstsöylem etkileşimin temel kaynakları, ... -
Yunus Emre’nin şiirlerinde yineleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Şairin şiirdeki ustalığını ortaya koyması açısından söz sanatlarının ve dil kullanımının önemli bir işlevi vardır. Geçmişten günümüze şiirlerde sıklıkla kullanılan yineleme ahengi sağlayan unsurların başında gelir. Anlatımı ... -
Risâletü’n-Nushiyye’de zaman ulaçlarının anlamsal ve sözdizimsel özellikleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Yunus Emre; günümüz Türk yazı diline büyük katkıları olan, önemli bir şairdir. Yunus Emre’nin günümüze ulaşan iki eserinden biri olan Risâletü’n-Nushiyye, on üçüncü yüzyıl Eski Anadolu Türkçesi özelliklerini taşıyan, ... -
Yunus Emre Divanı’nın Kahire Yazmasındaki, “Şimden Girü” redifli şiir üzerine
(30.11.2021)Yunus Emre Divanı’nın bilinen 40 kadar yazması vardır. Bu yazmalara kimi zaman yenileri de eklenmektedir. Bununla birlikte varlığı uzun süredir bilinip üzerinde çalışma yapılmamış yazmalar da vardır. Kahire yazması bunlardan ... -
Yarı yardımcı eylemlerin Risâletü’n-Nushiyye’deki kullanımı üzerine bir değerlendirme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 30.11.2021)Eylemler; iş, oluş ve durum bildiren sözcük türleridir. İki ana sözcük tabanından biri olan eylemler birleşik sözcük yapımında da görev almaktadırlar. Türkiye Türkçesinde isim + yardımcı eylem yapılarında ol-, et-, eyle-, ...