Öğrenme kültürünü entelektüel bir meslek alanında aramak
Citation
Tutar, P. (2022). Öğrenme Kültürünü Entelektüel Bir Meslek Alanında Aramak . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (2) , 426-444 . DOI: 10.32709/akusosbil.870699Abstract
Öğrenme kültürü, son yılların popüler kavramlarından biri olarak çoğunlukla enformel öğrenme
bağlamında sıkça ele alınmaktadır. Enformel öğrenme, kendiliğindenliği ve çekiciliği dolayısıyla yaşam
boyu öğrenme için oldukça geniş öğrenme fırsatları içermektedir. Kültürel katılım ise, enformel
öğrenmenin bir çok formunu kapsayan bir kavram olarak yaşam boyu öğrenme için zengin bir kaynaktır.
Entelektüel bir meslek alanının icracıları olan öğretmenlerin kültürel sermaye dağılımındaki konumları,
kültürel yeniden üretim ve aktarımda kritik bir rol oynamaktadır. Bu çalışma, öğretmen adaylarının
kültürel katılımlarını yaşam boyu öğrenme kültürü bağlamında değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma evrenini, Ankara
Üniversitesi‟nde öğrenim görmekte olan 538 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının
kültürel katılımına ilişkin veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Kültürel Katılım Anketi‟‟ ile
toplanmıştır. Veriler, frekans ve yüzde dağılımları üzerinden analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda,
öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun enformel öğrenme kaynaklarını etkin kullanmadıkları ve
kültürel katılımlarının sınırlı olduğu görülmektedir. Learning culture, as one of the popular concepts of recent years, is frequently discussed in the context of
informal learning. Informal learning, due to its spontaneity and attractiveness, contains a wide range of
learning opportunities for lifelong learning. On the other hand, cultural participation is a rich resource for
lifelong learning as a concept that covers many forms of informal learning. The positions of teachers, who
are the performers of an intellectual profession play a critical role in cultural reproduction and transfer.
This study was conducted to evaluate the cultural participation of teacher candidates in the context of
lifelong learning culture. The study employed the survey model as a quantitative research method. The
universe of the study consists of 538 teacher candidates from Ankara University. The Cultural
Participation Survey, developed by the author, was employed to collect data on the cultural participation
patterns of teacher candidates. The data were analyzed in terms of frequency and percentage distributions.
As a result of the research, it is seen that most of the teacher candidates do not use informal learning
resources effectively and their cultural participation is limited.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
24Issue
2Collections
- Cilt 24 : Sayı 2 [25]