Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSaltürk, Aylin
dc.contributor.authorÇokluk Bökeoğlu, Ömay
dc.date.accessioned2023-09-04T07:09:39Z
dc.date.available2023-09-04T07:09:39Z
dc.date.issued19.10.2021en_US
dc.identifier.citationSaltürk, A. & Çokluk-bökeoglu, Ö. (2021). A Testopia during COVID-19: Qualitative Study about Higher Education Institutions Examination (HEIE) . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (4) , 498-523 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/65171/911565en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/65171/911565
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10523
dc.description.abstractCentral exams are in the heart of Turkish education system since they are used for student selection and placement in transition to higher levels of education. The preparation process for central placement exams, which was already challenging for students and parents, may have become even more exhausting due to the changing educational paradigms during the COVID-19 pandemic. In this context, this study, using the phenomenological model, aims to determine the student and parent views regarding the preparation for the Higher Education Institutions Examination (HEIE) during COVID-19 pandemic period. Semi-structured interviews were conducted with the participation of 20 high school seniors in an Anatolian High School in Removed for Blind Review Province during 2020-2021 academic year, selected with the purposive sampling method, and of their parents, and the obtained data were analysed through content analysis method. Although stress is an ordinary part of the preparation period, new stress sources have formed during the pandemic according to the findings obtained from this study. It has been seen that both the students and the parents have discussed higher visibility of socio-economic inequalities, limited student life experience, impacts of social isolation due to the implemented health and safety policies as the cons, and the opportunities to study harder and more autonomously as the pros. Parents have also evaluated children’s being under their supervision during this period as one of the pros.en_US
dc.description.abstractMerkezi sınavlar seviyeler arası geçişte öğrenci seçme ve yerleştirme için kullanıldığından dolayı Türk eğitim sisteminin temelinde yer almaktadır. Doğası gereği öğrenci ve ebeveyn için zorlayıcı bir deneyim olan merkezi yerleştirme sınavlarına hazırlık süreci, COVID-19 hastalığı neticesinde değişen eğitim paradigmaları ve hastalığın bir pandemiye dönüşmüş olmasının getirdiği sorunlar nedeniyle daha da yıpratıcı bir hale gelmiş olabilir. Bu bağlamda fenomenolojik desenin kullanıldığı bu araştırmada COVID-19 pandemisi sürecinde merkezi yerleştirme sınavlarından biri olan Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na (YKS) hazırlanmaya ilişkin öğrenci ve ebeveyn görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Removed for Blind Review bir Anadolu lisesinde 12. sınıfa devam eden 20 lise öğrencisi ve onların ebeveynlerinden oluşan çalışma grubuyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiş ve elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Stres, birçok öğrenci ve ailesi için sınava hazırlık sürecinin normal bir parçası olsa da araştırmadan elde edilen bulgular COVID-19 pandemisiyle birlikte yeni stres faktörlerinin devreye girdiğini göstermiştir. Hem öğrencilerin hem ebeveynlerin olumsuzluklar olarak sosyo-ekonomik eşitsizliklerin daha görünür hale gelmesini, sınırlı öğrencilik deneyiminin, uygulanan sağlık ve güvenlik politikaları nedeniyle sosyal izolasyonun etkilerini; olumlu unsurlar olarak daha fazla ve özerk çalışma imkânı olmasını ele aldıkları görülmüştür. Ebeveynler aynı zamanda bu süreçte çocuklarının kontrolleri altında olmasını da olumlu bir sonuç olarak değerlendirmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.911565en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHigher Education İnstitutions Examinationen_US
dc.subjectYükseköğretim Kurumları Sınavıen_US
dc.subjectCovıd-19 Pandemisien_US
dc.subjectGiriş Sınavlarıen_US
dc.subjectCovıd-19 Pandemicen_US
dc.subjectAdmission Examsen_US
dc.titleA testopia during COVID-19: Qualitative study about higher education ınstitutions examination (HEIE)en_US
dc.title.alternativeCOVID-19 sırasında bir testopya: Yükseköğretim kurumları sınavı (YKS) hakkında nitel araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-4143-8917en_US
dc.authorid0000-0002-3879-9204en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage498en_US
dc.identifier.endpage523en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorSaltürk, Aylin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster