Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorEvren Yapıcıoğlu, Ayşegül
dc.contributor.authorArıkan, Kalender
dc.contributor.authorAkbulut, Aydın
dc.date.accessioned2023-09-04T07:17:18Z
dc.date.available2023-09-04T07:17:18Z
dc.date.issued19.10.2021en_US
dc.identifier.citationEvren Yapıcıoğlu, A. , Arıkan, K. & Akbulut, A. (2021). An Evaluation of One Day Science Activities at a Natural History Museum . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (4) , 524-547 . DOI: 10.30831/akukeg.898716en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/65171/898716
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10525
dc.description.abstractThis study investigated the effectiveness of science activities held over one day at the natural history museum in a rural part of Turkey. Students’ expectations were determined before science activities were held in the museum and students' learning experiences and teachers' views on the process were examined after the science activities. Primary (5th graders, n=53) and middle school (6th, 7th, and 8th graders, n=72) students and their teachers (n=8) participated in the activities. According to the results, the activities had a positive impact on the primary and middle school students, in that they learned about the components of nature and acquisition of deepen experiences and more positive emotions. While prior to the science activities, the students expected to focused activities of observations and examinations, they emphasized the activities in which they conducted to collect and analyse fossils more strongly after the completion of activities. Students’ teachers stated that science activities in the museum increased the active participation and interest of the students compared to the classroom environment and enabled them to gain sensitivity towards the environment and science. The instructional activities in this study can easily be replicated through similar programs in any natural history museum in Turkey or anywhere else in the world.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada öğretmen adaylarının istatistik yapma konusundaki anlayışlarının ders imecesi/araştırması bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Öğretmen adaylarının istatistik yapma sürecindeki anlayışlarının (alan bilgisi) grafiklerle ilişkili ders planlarken ve uygularken nasıl değiştiği ve nasıl öğretim pratiklerine dönüştüğüne (öğrenci ve öğretim bilgisi) odaklanılmıştır. Çalışmaya üç son sınıf öğretmen adayı katılmış, iki aşamadan oluşan (üniversite ve gerçek okul) ders imecesi/araştırması uygulaması gerçekleştirmişlerdir. Öğretmen adayları tarafından grup halinde hazırlanan ders planları, gözlemler, alan notları, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve grup toplantılarının video ve ses kayıtları ve öğretim uygulamaları aracılığıyla veriler toplanmıştır. Öğretmen adayları başlangıçta istatistik yapma sürecinin birbiriyle ilişkili birçok bileşenden oluştuğunu düşünmemişlerdir. Ders planları tasarladıkça, kavramlar hakkında tartıştıkça anlayışları gelişmiş; bu gelişim ders planları ve öğretimsel uygulamalarına büyük ölçüde yansımıştır. İstatistiksel soruları istatistik yapmanın merkezine koymaya başlamaları, diğer temalarla ilgili fikirlerini (örneğin, veri toplama, grafikleri yorumlama) etkileyen önemli bir dönüm noktası haline gelmiştir. Ayrıca istatistik yapmakla ilgili anlayışlarının öğretim uygulamalarını doğrudan etkilediği de gözlemlenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.898716en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMuseum Educationen_US
dc.subjectNatural History Museumen_US
dc.subjectPrimary And Middle School Studentsen_US
dc.subjectMüze Eğitimien_US
dc.subjectOrtaokul Öğrencileri Ve Doğa Tarihi Müzesien_US
dc.subjectMüze Eğitimien_US
dc.subjectOrtaokul Öğrencileri Ve Doğa Tarihi Müzesien_US
dc.titleAn evaluation of one day science activities at a natural history museumen_US
dc.title.alternativeDoğa tarihi müzesinde bir günlük fen etkinliklerinin değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-0528-8528en_US
dc.authorid0000-0002-9862-9629en_US
dc.authorid0000-0002-7604-4435en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage524en_US
dc.identifier.endpage547en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster