Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİpek, Seher
dc.contributor.authorAliyeva Çınar, Minara
dc.date.accessioned2023-09-04T07:31:24Z
dc.date.available2023-09-04T07:31:24Z
dc.date.issued27.09.2021en_US
dc.identifier.citationİpek, S. & Aliyeva Çınar, M. (2021). Türkçe Öğrenen Somalili Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarındaki Dil Bilgisi Yanlışları Üzerine Bir İnceleme . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 23 (3) , 913-928 . DOI: 10.32709/akusosbil.874128en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/64981/874128
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10529
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Türkçe öğrenen B1-B2 düzeyindeki Somalili öğrencilerin yazılı anlatımlarında yaptıkları dil bilgisi yanlışlarının ortaya konulmasıdır. Bu doğrultuda 2018-2019 yılında Bursa Uludağ Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezinde öğrenim gören orta düzeydeki 53 Somalili öğrenci, araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma nitel yaklaşıma göre tasarlanmış bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın verileri, katılımcıların kur sonu sınavları için yazmış oldukları sınav dokümanlarından elde edilmiş, betimsel analiz yapılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre Somalili öğrencilerin yazılı anlatım örneklerinde toplam 1983 dil bilgisi yanlışı tespit edilmiştir. Bunların %37,6’sının biçim bilim, %36’sının imla ve noktalama, %14,2’sinin sözcük-anlam, %8,5’inin ses bilim ve %3,7’sinin söz dizimi yanlışları olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bu kategoriler de çeşitli alt başlıklar altında detaylandırılmış ve örneklendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to reveal the grammatical mistakes they make in writing and expressions written in Somali B1-B2 level learning Turkish. In this direction, 53 Somali students at medium level studying at Bursa Uludag University Turkish Teaching Center in 2018-2019 constituted the study group of the study. The research is a case study according to the qualitative approach. The content of the research was collected by the examination of final exams and analyzed by descriptive analysis. According to the results of the study, a total of 1983 grammars were determined in Somali written expression samples. In other words, it was determined that 37.6% was morphology, 36% was spelling and punctuation, 14.2% was word-meaning, 8.5% was phonology and 3.7% was wrong. In addition, these categories are detailed and exemplified under various subheadings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.874128en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil Bilgisien_US
dc.subjectYazma Becerisien_US
dc.subjectYazılı Anlatım Hatalarıen_US
dc.subjectTürkçe Öğrenen Somalilileren_US
dc.subjectGrammaren_US
dc.subjectWriting Skillsen_US
dc.subjectWroten Expression Errorsen_US
dc.subjectSomalians Learning Turkishen_US
dc.titleTürkçe öğrenen Somalili öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki dil bilgisi yanlışları üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeAn investigation on the grammar error of intermediate Somali students learning Turkishen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-0472-5098en_US
dc.authorid0000-0002-7339-0260en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.startpage913en_US
dc.identifier.endpage928en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster