Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPamuk, Savaş
dc.contributor.authorÖztürk , Naciye
dc.contributor.authorKahraman Pamuk, Deniz
dc.contributor.authorElmas, Rıdvan
dc.contributor.authorGüler Yıldız, Tülin
dc.contributor.authorHaktanır, Gelengül
dc.date.accessioned2023-09-04T07:57:42Z
dc.date.available2023-09-04T07:57:42Z
dc.date.issued19.10.2021en_US
dc.identifier.citationPamuk, S. , Öztürk, N. , Kahriman Pamuk, D. , Elmas, R. , Guler Yıldız, T. & Haktanır, G. (2021). A Collaboration Project on Education for Sustainability: Professional Development Needs of Turkish Preschool Teachers . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (4) , 586-604 . DOI: 10.30831/akukeg.892384en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/65171/892384
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10536
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the preschool teacher’s professional development (PD) needs about education for sustainability (EfS) as the first stage of a PD project. The general knowledge of teachers on sustainable development (SD) and their experience in preparing and implementing EfS activities was investigated. The data were collected from 1126 participants via a survey to determine preschool teachers’ knowledge level about SD and their practice to develop a PD program. Most preschool teachers acknowledge the term SD and revealed limited SD knowledge. Organizing learning centers and using outdoor learning environments on EfS were seen as challenging tasks for them. Few of them find themselves competent in family participation efforts for SD.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, mesleki gelişim (MG) projesinin birinci aşaması olarak, okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilirlik için eğitim (SE) ile ilgili MG ihtiyaçlarını incelemektedir. Bu doğrultuda öğretmenlerin sürdürülebilir gelişme (SG) hakkındaki genel bilgileri ile sürdürülebilirlik için eğitim etkinliklerini hazırlama ve uygulama konusundaki deneyimleri araştırılmıştır. Öğretmenlerinin MG ihtiyaçlarını araştırmak için 1126 katılımcıdan bir anket aracılığı ile veri toplanmıştır. Bulgular, okul öncesi öğretmenlerinin çoğunun sürdürülebilirlik terimi hakkında sınırlı bilgiye sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğrenme merkezlerinin bu amaçla düzenlenmesi ve açık havada öğrenme ortamlarının kullanılması katılımcılar tarafından zorlu görevler olarak görülmüştür. Katılımcıların küçük bir kısmı sürdürülebilirlik için aile katılımı çalışmalarında kendilerini yeterli bulmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.892384en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEarly Childhood Educationen_US
dc.subjectSustainable Developmenten_US
dc.subjectEducation For Sustainabilityen_US
dc.subjectProfessional Developmenten_US
dc.subjectPreschool Teachersen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectSürdürülebilir Gelişimen_US
dc.subjectSürdürülebilirlik İçin Eğitimen_US
dc.subjectMesleki Gelişimen_US
dc.subjectOkul Öncesi Öğretmenlerien_US
dc.titleA collaboration project on education for sustainability: Professional development needs of Turkish preschool teachersen_US
dc.title.alternativeSürdürülebilirlik için eğitim üzerine bir işbirliği projesi: Türkiye’de okul öncesi öğretmenlerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0001-8661-4262en_US
dc.authorid0000-0002-4253-8365en_US
dc.authorid0000-0002-7028-6097en_US
dc.authorid0000-0001-7769-2525en_US
dc.authorid0000-0002-9518-0336en_US
dc.authorid0000-0002-0783-592Xen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage586en_US
dc.identifier.endpage604en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorElmas, Rıdvan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster