dc.contributor.author | Pamuk, Savaş | |
dc.contributor.author | Öztürk , Naciye | |
dc.contributor.author | Kahraman Pamuk, Deniz | |
dc.contributor.author | Elmas, Rıdvan | |
dc.contributor.author | Güler Yıldız, Tülin | |
dc.contributor.author | Haktanır, Gelengül | |
dc.date.accessioned | 2023-09-04T07:57:42Z | |
dc.date.available | 2023-09-04T07:57:42Z | |
dc.date.issued | 19.10.2021 | en_US |
dc.identifier.citation | Pamuk, S. , Öztürk, N. , Kahriman Pamuk, D. , Elmas, R. , Guler Yıldız, T. & Haktanır, G. (2021). A Collaboration Project on Education for Sustainability: Professional Development Needs of Turkish Preschool Teachers . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (4) , 586-604 . DOI: 10.30831/akukeg.892384 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-1659 | |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/65171/892384 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/10536 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to determine the preschool teacher’s professional development (PD) needs about education for sustainability (EfS) as the first stage of a PD project. The general knowledge of teachers on sustainable development (SD) and their experience in preparing and implementing EfS activities was investigated. The data were collected from 1126 participants via a survey to determine preschool teachers’ knowledge level about SD and their practice to develop a PD program. Most preschool teachers acknowledge the term SD and revealed limited SD knowledge. Organizing learning centers and using outdoor learning environments on EfS were seen as challenging tasks for them. Few of them find themselves competent in family participation efforts for SD. | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışma, mesleki gelişim (MG) projesinin birinci aşaması olarak, okul öncesi öğretmenlerinin sürdürülebilirlik için eğitim (SE) ile ilgili MG ihtiyaçlarını incelemektedir. Bu doğrultuda öğretmenlerin sürdürülebilir gelişme (SG) hakkındaki genel bilgileri ile sürdürülebilirlik için eğitim etkinliklerini hazırlama ve uygulama konusundaki deneyimleri araştırılmıştır. Öğretmenlerinin MG ihtiyaçlarını araştırmak için 1126 katılımcıdan bir anket aracılığı ile veri toplanmıştır. Bulgular, okul öncesi öğretmenlerinin çoğunun sürdürülebilirlik terimi hakkında sınırlı bilgiye sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğrenme merkezlerinin bu amaçla düzenlenmesi ve açık havada öğrenme ortamlarının kullanılması katılımcılar tarafından zorlu görevler olarak görülmüştür. Katılımcıların küçük bir kısmı sürdürülebilirlik için aile katılımı çalışmalarında kendilerini yeterli bulmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30831/akukeg.892384 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Early Childhood Education | en_US |
dc.subject | Sustainable Development | en_US |
dc.subject | Education For Sustainability | en_US |
dc.subject | Professional Development | en_US |
dc.subject | Preschool Teachers | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Eğitim | en_US |
dc.subject | Sürdürülebilir Gelişim | en_US |
dc.subject | Sürdürülebilirlik İçin Eğitim | en_US |
dc.subject | Mesleki Gelişim | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Öğretmenleri | en_US |
dc.title | A collaboration project on education for sustainability: Professional development needs of Turkish preschool teachers | en_US |
dc.title.alternative | Sürdürülebilirlik için eğitim üzerine bir işbirliği projesi: Türkiye’de okul öncesi öğretmenlerinin mesleki gelişim ihtiyaçları | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Kuramsal Eğitimbilim Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-8661-4262 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-4253-8365 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-7028-6097 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-7769-2525 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-9518-0336 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-0783-592X | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.startpage | 586 | en_US |
dc.identifier.endpage | 604 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Elmas, Rıdvan | |