Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Servet
dc.date.accessioned2023-09-04T08:06:12Z
dc.date.available2023-09-04T08:06:12Z
dc.date.issued27.06.2022en_US
dc.identifier.citationKılıç, S. (2022). Robotik Programlamanın Ön Lisans Öğrencilerinin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Gelişimine Etkisi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (2) , 480-494 . DOI: 10.32709/akusosbil.919479en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/70527/919479
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10540
dc.description.abstractBu araştırma robotik programlamanın ön lisans öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerisi gelişimine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma iç içe gömülü karma desen kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmaya Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Bölümünün 1.sınıfında öğrenim gören 28 erkek ve 4 kız olmak üzere toplam 32 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere çevrimiçi öğrenme ortamında eşzamanlı olarak 12 hafta boyunca toplam 18 saatlik robotik programlama eğitimi verilmiştir. Nicel veriler bilgisayarca düşünme becerileri ölçeği ile nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüş alma formuyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde bağımlı örneklem t-Testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz yönteminden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgular robotik programlamanın öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme becerisi gelişimlerini önemli ölçüde etkilediğini göstermektedir. Ayrıca ön test ve son test puanları arasındaki ortaya çıkan fark yaratıcılık, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri için anlamlı iken, algoritmik düşünme ve işbirliklilik açısından anlamlı değildir. Öğrenciler, robotik kitlerin günlük yaşamla ilişkili problemlerin ele alınmasında uygun bir araç olduğunu ifade ederken, problem çözme ve yaratıcılık becerisi gelişimlerinde önemli roller üstlendiğini belirtmişlerdir. Bu çalışmanın sonuçları, dünya genelinde yaşanılan COVID-19 pandemisi sürecinde hem robotik programlama derslerinin çevrimiçi ortamlarda verilebilirliğini göstermesi hem de öğrencilerin bilgi işlemsel düşünme becerisi gelişimi için uygunluğunu ortaya koyması açısından değerlidir.en_US
dc.description.abstractThis research aims to examine the effect of robotics programming on the development of computational thinking skills of associate degree students. The research was conducted using a nested embedded mixed pattern. A total of 32 students, 28 males and 4 females, studying in the first year of the Vocational School Computer Programming Department, participated in the research. Students were given a total of 18 hours of robotic programming for 12 weeks synchronous in the online learning environment. Quantitative data was collected with computer thinking skills scale and qualitative data was collected with a semistructured interview form. In the analysis of quantitative data, dependent sample t-Test and Wilcoxon signed rank test were used. Descriptive analysis method was used in the analysis of qualitative data. The findings obtained show that robotic programming significantly affects the development of students' computational thinking skills. In addition, while the difference between pretest and posttest scores is significant for creativity, critical thinking and problem solving skills, it is not significant in terms of algorithmic thinking and collaborative. While the students stated that robotic kits are a suitable tool for dealing with problems related to daily life, they stated that they play important roles in problem solving and creativity skills development. The results of this study are valuable in terms of both demonstrating the availability of robotic programming courses online and demonstrating the suitability of students for the development of computational thinking skills during the COVID-19 pandemic worldwide.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.919479en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgi İşlemsel Düşünmeen_US
dc.subjectRobotik Programlamaen_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectAlgoritmik Düşünmeen_US
dc.subjectEleştirel Düşünmeen_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectİşbirlikliliken_US
dc.subjectComputational Thinking Skillsen_US
dc.subjectRobotic Programmingen_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectAlgorithmic Thinkingen_US
dc.subjectCritical Thinkingen_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.subjectCollaborativeen_US
dc.titleRobotik programlamanın ön lisans öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerisi gelişimine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of robotics programming on the computational thinking skill development of associate degree studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-1687-3231en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage480en_US
dc.identifier.endpage494en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster