Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOcak, İjlal
dc.contributor.authorHocaoğlu, Nilda
dc.date.accessioned2023-09-04T08:29:35Z
dc.date.available2023-09-04T08:29:35Z
dc.date.issued19.10.2021en_US
dc.identifier.citationOcak, İ. & Hocaoğlu, N. (2021). Developing Co-constructivism Scale at Science Courses for Secondary School Students . Journal of Theoretical Educational Science , 14 (4) , 665-696 . DOI: 10.30831/akukeg.892910en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/65171/892910
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10548
dc.description.abstractAccording to co-constructivism theory, learning is a social activity. Students are expected to find many opportunities at Science lessons to construct their collective culture and co-construct their own personal culture since the nature of Science lessons tend to collaboration. This study aims to develop a scale which measures the co-constructivist environment at Science courses of 7th and 8th Grades. For this reason, the scale developed by the researchers has been applied to 238 7th and 8th grade students. Exploratory Factor Analysis has been applied for 47 items. As a result of factor analysis, 20 items have been omitted and remaining 27 items have been grouped into 5 factors. These factors explain 64.371 % of the total variance. Cronbach Alpha value of the scale is 0.950. The values of item-total and item-remaining correlation are significant (p < 0.01). Moreover, item discrimination value which is obtained from the difference between mean points of bottom and top 27 % of the groups is significant. As a result of confirmatory factor analysis, goodness of fit indexes are seen to be acceptable (RMSEA=0.069; AGFI=0.79; SRMR=0.057; CFI=0.90; NNFI=0.89, χ2/sd 2.11). It was found that the qualitative results mostly coincided with the results of the quantitative study.en_US
dc.description.abstractBirlikte yapılandırmacılık teorisine göre öğrenme sosyal bir aktivitedir. Fen derslerinin doğası iş birliği eğilimi gösterdiğinden, öğrencilerin Fen derslerinde kolektif kültürlerini oluşturmak ve kendi kişisel kültürlerini birlikte oluşturmak için birçok fırsat bulmaları beklenir. Bu çalışma, 7. ve 8. sınıf Fen derslerinde birlikte yapılandırmacılık ortamını ölçen bir ölçek geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle araştırmacılar tarafından geliştirilen ölçek, 238 7. ve 8. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. 47 maddeye Açımlayıcı Faktör Analizi uygulanmıştır. Faktör analizi sonucunda 20 madde çıkarılmış ve kalan 27 madde 5 faktörde gruplandırılmıştır. Bu faktörler toplam varyansın %64.371'ini açıklamaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha değeri .950'dir. Bu bulgular ışığında ölçek geçerli ve güvenilirdir. Madde-toplam ve madde-kalan korelasyon değerleri anlamlıdır (p<0.01). Ayrıca grupların %27'lik alt ve üst puan ortalamaları arasındaki farktan elde edilen madde ayırt etme değeri anlamlıdır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda uyum iyiliği indekslerinin kabul edilebilir olduğu görülmektedir (RMSEA=.084; AGFI=.70; SRMR=.064; CFI=.91; NNFI=.80, χ2/sd=1.93). Nitel sonuçların da nicel çalışmanın sonuçlarıyla çoğunlukla örtüştüğü bulunmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doidoi.org/10.30831/akukeg.892910en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCo-Constructivismen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.subjectExploratory Factor Analysisen_US
dc.subjectConfirmatory Factor Analysisen_US
dc.subjectBirlikte Yapılandırmacılıken_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subjectAçımlayıcı Faktör Analizien_US
dc.subjectDoğrulayıcı Faktör Analizien_US
dc.titleDeveloping co-constructivism scale at science courses for secondary school studentsen_US
dc.title.alternativeOrtaokul öğrencileri için fen bilimleri dersinde birlikte yapılandırmacılık ölçeğinin geliştirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0001-6976-5747en_US
dc.authorid0000-0002-3456-095Xen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage665en_US
dc.identifier.endpage696en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorOcak, İjlal
dc.contributor.institutionauthorHocaoğlu, Nilda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster