Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKumaş, Gözde
dc.contributor.authorGüçlü Nergiz, Hatice
dc.contributor.authorBilgili, Bilsen
dc.date.accessioned2023-09-05T07:00:13Z
dc.date.available2023-09-05T07:00:13Z
dc.date.issued27.06.2022en_US
dc.identifier.citationKumaş, G. , Güçlü Nergiz, H. & Bilgili, B. (2022). Yerli Zincir Otellerin İK Sayfalarındaki Etik Değerlerin Analizi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 24 (2) , 790-809 . DOI: 10.32709/akusosbil.996162en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/70527/996162
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10623
dc.description.abstractBu çalışmada, yerli zincir otellerin belirledikleri etik değerlerinin örgütsel veya kişisel açılardan ne şekilde ele alındıklarını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, yerli zincir otellerin web sitelerinde yer alan bilgiler incelenmiştir. Araştırma nitel yaklaşım ile tasarlanarak, verilerin analizinde “İçerik Analizi” yöntemi uygulanmıştır. Yapılan literatür taraması sonucunda etik kodlar belirlenmiştir. Belirlenen etik kodlar; örgüt ilişkileri ve kişisel beceriler olmak üzere iki ana temada ele alınmış ve her biri beşer alt temaya ayrılmıştır. Örgüt ilişkileri ana teması altında; mükemmeliyeti arama, başkalarına yardım, adalet, şeffaflık ve empati alt temaları bulunurken, kişisel beceriler ana teması altında ise; saygı, dürüstlük, şefkat, sözünde durmak ve mesleki yeterlilik alt temaları bulunmaktadır. Yapılan içerik analizi sonucunda 41 işletmenin 6 tanesinde hiçbir etik kod bulunamamıştır. Ulaşılan sonuçlara göre; örgüt ilişkileri ana teması altındaki etik değerlerin kişisel etik değerlere göre daha fazla önemsendiği tespit edilmiştir. Mesleki anlamda yeterliliğe ve hizmette mükemmeliyeti arama davranışına verilen önemin yerli zincir otel işletmeleri tarafından en fazla önemsenen etik değerler olduğu tespit edilmiştir. Kişilik özelliği olarak değerlendirilebilen sözünde durma davranışı ise işletmeler için en az önemsenen etik değer olarak tespit edilmiştir. Zincir oteller tarafından mesleki yeterliliğin en fazla önemsenen etik değer olarak görüldüğünün tespiti, Küresel Etik İlkeler Bildirgesi‟nin 6.ve 9. maddelerinde bahsedilen konular ile de örtüşmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study, it‟s aimed to determine how the ethical values determined by the local chain hotels are handled from an organizational or personal perspective. For this purpose, the information on the websites of local chain hotels was examined. The research was designed with a qualitative approach and the "Content Analysis" method was applied in the analysis of the data. Ethical codes were determined with the literature review. The determined ethical codes were handled under two main themes, organizational relations and personal skills, and each of them was divided into five sub-themes. There‟re seeking excellence, helping others, justice, transparency, empathy under the main theme of organizational relations and respect, honesty, compassion, keeping promises, professional competence under the main theme of personal skills. Result of the content analysis, ethical codes weren‟t found in 6 of 41 businesses. In results; ethical values within the scope of organizational relations are foremost than personal ethical values. The importance given to professional competence and the behavior seeking excellence in service was the foremost ethical values for businesses. Keeping promises, which is personality trait, was the least important ethical value for businesses. Professional competence, which is important for chain hotels, coincides with the issues in the 6th and 9th articles of the Global Ethical Principles Declaration.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.996162en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYerli Zincir Otelleren_US
dc.subjectEtik Değerleren_US
dc.subjectWeb Siteleren_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectLocal Chain Hotelsen_US
dc.subjectEthical Valuesen_US
dc.subjectWebsitesen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.titleYerli zincir otellerin ik sayfalarındaki etik değerlerin analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of ethical values in the hr pages of local chain hotelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-0573-0136en_US
dc.authorid0000-0002-8848-7014en_US
dc.authorid0000-0002-8454-8318en_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.startpage790en_US
dc.identifier.endpage809en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster