Geri dönüşüm etkinliklerinin okul öncesi eğitim kurumu öğrencilerinin farkındalık düzeylerine etkisinin incelenmesi
Citation
Kazu, H. & Yapıcı Ödemiş, F. (2023). Geri Dönüşüm Etkinliklerinin Okul Öncesi Eğitim Kurumu Öğrencilerinin Farkındalık Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (1) , 34-53 . DOI: 10.32709/akusosbil.1050483Abstract
Bu çalışmada amaç, geri dönüşüm ile ilgili yapılan etkinliklerin okulöncesi 5-6 yaş grubu çocuklarının
geri dönüşüm farkındalıklarına etkisinin incelenmesidir. Çalışma, 2020-2021 akademik yılında Bitlis ili
Tatvan ilçesindeki bir anaokulunda 4 kız 5 erkek toplam 9 öğrenci ve aileleri ile yürütülmüştür. Nitel
araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarak yapılan araştırmada görüşme ve gözlem tekniği
kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın öğretme-öğrenme
sürecinde, okul öncesi sınıfında bulunan merkezler için atık materyallerden oyun ve oyuncak üretilmiştir.
Bu merkezler geçici ilgi merkezi, müzik merkezi, dramatik oyun merkezi, fen merkezi, blok merkezi,
kukla merkezidir. Bu merkezlerde kullanmak üzere atık materyallerden oyuncak tasarlanarak, bu
oyuncaklarla oynanarak birçok farklı öğretme-öğrenme yolu birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın
sonucunda genel olarak öğrencilerin okulda yapılan geri dönüşüm etkinlikleri öncesinde geri dönüşüm
hakkında bilgileri olmadığı, aileleri ve çevreleri ile bu konuda iletişim kurmadıkları görülmüştür. Okul
öncesi eğitim kurumunda planlanan etkinlikler uygulandıktan sonra, öğrencilerin geri dönüşüm ile ilgili
farkındalıklarının arttığı sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to examine the effects of recycling activities on the recycling awareness of
preschoolers 5-6 years old. The study was carried out with a total of 9 students, 4 girls and 5 boys, and
their families at a kindergarten in Tatvan distict of Bitlis in the 2020-2021 academic year. Interview and
observation techniques, were used in the research conducted by using case study, one of the qualitative
research methods. Descriptive analysis technique was used in the analysis of the data. In the teachinglearning process of the study, games and toys were produced from waste materials for the centers in the
preschool classroom. These centers are temporary interest center, music center, dramatic play center,
science center, block center, puppet center. Many different teaching-learning ways were used together by
designing toys from waste materials to be used in these centers and playing with these toys.As a result of
the research, it was seen that the students generally did not have any information about recycling before
the recycling activities held at school, and they did not communicate with their families and surroundings
on this subject. After the activities planned in the preschool education institution were implemented, it
was concluded that the students‟ awareness bout recycling increased.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
25Issue
1URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/76372/1050483https://hdl.handle.net/11630/10654
Collections
- Cilt 25 : Sayı 1 [25]