Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKardaş İşler, Nergiz
dc.date.accessioned2023-09-10T14:02:07Z
dc.date.available2023-09-10T14:02:07Z
dc.date.issued24.06.2023en_US
dc.identifier.citationKardaş İşler, N. (2023). İlkokul Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Kapsamında İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (2) , 472-486 . DOI: 10.32709/akusosbil.1129679en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/78272/1129679
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10862
dc.description.abstractBu çalışma ile ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programının özel amaçları ve kazanımları sürdürülebilir kalkınma boyutları açısından incelenmiş ve sürdürülebilir kalkınma ile ilgili olduğu belirlenen kazanımların sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle uyumu ve Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre dağılımı analiz edilmiştir. Bu amaçla doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Sürdürülebilir kalkınmanın çevresel, sosyal ve ekonomik boyutları göz önüne alındığında, 18 adet amaç cümlesinin 6’sının, 33 kazanımın sadece 7’sinin sürdürülebilir kalkınma ile ilgili olduğu görülmüştür. Ayrıca sürdürülebilir kalkınma ile ilgili 7 kazanımın sürdürülebilir hedeflerden 4’üyle uyumlu olduğu görülmüştür. Taksonomik analizler sonucunda ise taksonomik basamakların ilk basamağı olan “Hatırlama” ve üst basamakları olan “Çözümleme, Değerlendirme ve Yaratma” basamaklarında yer alan herhangi bir kazanım bulunmadığı görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the current study was to examine the special objectives and acquisitions of the primary school 4th grade social studies curriculum in terms of sustainable development dimensions and harmony of the determined the acquisitions with the sustainable development goals and the distribution according to the Bloom’s Revised Taxonomy. For this purpose, the document analysis method was used. The collected data were analyzed by descriptive analysis. Considering the environmental, social and economic dimensions of sustainable development, it was seen that 6 of the 18 goal sentences and only 7 of the 33 acquisitions were related to sustainable development. In addition, it has been seen the acquisitions related to sustainable development are compatible with 4 of the sustainable goals. As a result of taxonomic analysis, it is seen that there is no acquisition in the first level of the taxonomic steps, "Remember" and the higher steps, "Analyze, Evaluate and Create".en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1129679en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSürdürülebilirliken_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.subjectÖğretim Programıen_US
dc.subjectYenilenmiş Bloom Taksonomisien_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectPrimary Educationen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectBloom’s Revised Taxonomyen_US
dc.titleİlkokul sosyal bilgiler dersi öğretim programının sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve yenilenmiş bloom taksonomisi kapsamında incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of primary school social studies curriculum in the scope of sustainable development goals and revised bloom taxonomyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-9536-1428en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage472en_US
dc.identifier.endpage486en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster