Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGönültaş, Osman
dc.contributor.authorKarataş, Zeynep
dc.date.accessioned2023-09-10T14:16:22Z
dc.date.available2023-09-10T14:16:22Z
dc.date.issued24.06.2023en_US
dc.identifier.citationGönültaş, O. & Karataş, Z. (2023). Özel Yetenekli Ergenlerde Psikolojik İyi Oluş ile Algılanan Sosyal Yetkinlik Arasındaki İlişki . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (2) , 516-533 . DOI: 10.32709/akusosbil.1054947en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/78272/1054947
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10865
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı özel yetenekli ergenlerde psikolojik iyi oluş ile algılanan sosyal yetkinlik ve cinsiyet arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerini içeren karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bilim ve Sanat Merkezleri’ne devam eden 547 lise öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Psikolojik İyi Oluş Ölçeği ve Algılanan Sosyal Yetkinlik Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi kullanılmıştır. Cinsiyet değişkeni, dummy değişkene dönüştürülerek regresyon analizine dahil edilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, psikolojik iyi oluş ile algılanan sosyal yetkinlik arasında pozitif yönde ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca algılanan sosyal yetkinliğin, özel yetenekli ergenlerin psikolojik iyi oluşlarını istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde yordadığı görülmüştür. Benzer şekilde nitel bulgular da sosyal yetkinliğin psikolojik iyi oluşa katkısı olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the current study is to investigate the relationship between psychological well-being and perceived social competence and gender in gifted adolescents. The study employed the mixed design including qualitative and quantitative research methods. The study group of the study is comprised of 547 high school students attending Science and Arts Centres. As the data collection tools, the Psychological Well-Being Scale and Perceived Social Competence Scale and a semi-structured interview form were used. In the analysis of the quantitative data, Pearson Product-Moment Correlation Coefficient and Multiple Linear Regression Analysis were used. The gender variable was included in the regression analysis by being converted into dummy variable. In the analysis of the qualitative data, content analysis was used. According to the results of the analyses, there is a positive correlation between psychological well-being and perceived social competence. Moreover, perceived social competence was found to significantly predict psychological well-being of gifted adolescents. Similarly, the qualitative findings also showed that perceived social competence has some contribution to psychological well-being.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1054947en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel Yetenekli Ergenleren_US
dc.subjectPsikolojik İyi Oluşen_US
dc.subjectSosyal Yetkinliken_US
dc.subjectGifted Adolescentsen_US
dc.subjectPsychological Well-Beingen_US
dc.subjectSocial Competenceen_US
dc.titleÖzel yetenekli ergenlerde psikolojik iyi oluş ile algılanan sosyal yetkinlik arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between psychological well-being and perceived social competence in gifted adolescentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-1904-5121en_US
dc.authorid0000-0002-4532-6827en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage516en_US
dc.identifier.endpage533en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster