Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakır, Semanur
dc.contributor.authorIslam, Mozharul
dc.date.accessioned2023-09-11T13:24:09Z
dc.date.available2023-09-11T13:24:09Z
dc.date.issued24.06.2023en_US
dc.identifier.citationÇakır, S. & Islam, M. (2023). COVID-19 Salgınının Ailelerin Gündelik Tüketim Örüntülerine Etkileri: İstanbul/Bağcılar Örneği . Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 25 (2) , 761-776 . DOI: 10.32709/akusosbil.1124362en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/78272/1124362
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10906
dc.description.abstractGünümüzde tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 Salgını toplumlar üzerinde olumlu ve olumsuz etkileri olan bulaşıcı bir hastalıktır. Tüm toplumsal kurumları etkileyen bu salgınla birlikte gündelik yaşamda birtakım değişiklikler söz konusu olmuştur. Tüketim de bu değişikliklerin yaşandığı alanlardan biridir. Yapılan bu araştırmanın genel amacı salgın döneminde ailelerin tüketim eğilimlerinin incelenmesidir. Bu çalışmayla birlikte ailelerin olağanüstü durumlar karşısında yaşadıkları endişe sonucunda tüketim eğilimleri sosyal bir bakış geliştirerek araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma alanı olarak İstanbul/ Bağcılar seçilmiştir. Bağcılar'da yaşayan ailelerin tümü araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemi kullanılan bu araştırmada kartopu örneklem tekniğiyle aile üyelerine ulaşılmıştır. 17 kişiyle derinlemesine yüz yüze mülakatın gerçekleştiği bu araştırmada yapılandırılmamış görüşme tekniği kullanılmış olup görüşme sonucunda elde edilen bulgular yorumlayıcı yöntem ile analiz edilmiştir. Yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen bulgulara göre; salgın döneminde tüketimin en fazla arttığı sektör, gıda sektörü olmuştur. Bu durumda referans gruplarının etkisi söz konusudur. Gıda sektöründen sonra artışın yaşandığı bir diğer sektörler ise medya ve sağlık sektörüdür. Bunun nedeni ise salgın döneminde fiziksel mesafeden kaynaklı olarak insanların yüz yüze iletişim kuramaması sonucu iletişimlerini sosyal medya araçlarıyla gerçekleştirmesinden kaynaklanmaktadır. Tüketimde azalmanın yaşandığı sektör ise giyim sektörüdür. Bunun nedeninin bulaşa maruz kalma korkusu ve endişeden kaynaklandığı da elde edilen bulgular arasındadır.en_US
dc.description.abstractThe Covid-19 Pandemic is an infectious disease that positively and negatively affects societies worldwide. While affecting all social institutions, this Pandemic has changed daily life consumption. The general purpose of this research is to examine the consumption trends of families during this Pandemic. In this study, we explored the consumption trends resulting from the anxiety experienced in extraordinary situations by families by developing a social perspective. We have chosen İstanbul / Bağcılar as the research study area. All families living in Bağcılar constitute the universe of the study. We have reached the sample through the snowball sampling technique in this qualitative research. We conducted in-depth face-to-face interviews with 17 people using an unstructured interview technique and analyzed the findings obtained through the interview with the interpretive method. The results show that the sector in which consumption increased the most during the Pandemic period is the food sector, followed by the media and health sectors. Since people cannot communicate face-to-face due to physical distance during the Pandemic period, they communicate through social media tools. The influence of the reference group is involved in this case. The findings show that consumption has been decreased in the clothing sector due to the fear of exposure to contamination and anxiety.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1124362en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.titleCOVID-19 salgınının ailelerin gündelik tüketim örüntülerine etkileri: İstanbul/Bağcılar örneğien_US
dc.title.alternativeImpacts of COVID-19 Pandemic on the daily consumption patterns of families: The case of Istanbul/Bağcılaren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-2541-140Xen_US
dc.authorid0000-0002-7872-0046en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage761en_US
dc.identifier.endpage776en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster