Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Sedat
dc.date.accessioned2023-09-14T07:00:31Z
dc.date.available2023-09-14T07:00:31Z
dc.date.issued22.04.2022en_US
dc.identifier.citationKorkmaz, S. (2022). To What Extent Are Preparatory School Students Ready for Online Learning? . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (2) , 239-263 . DOI: 10.30831/akukeg.991017en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/68991/991017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/10998
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the opinions of students enrolled at the School of Foreign Languages concerning their readiness to online learning. Method: Sequential mixed method design was used in this descriptive study. To collect data, the researcher administered Online Learning Readiness Scale (OLRS) and interview questions. As for data analysis, the data obtained from the quantitative part of the questionnaire were analyzed using descriptive statistics. For the qualitative part of the research, inductive content analysis was applied to analyze the beliefs of prep school students to ascertain their levels of online learning readiness. Findings: The results revealed that prep school students had moderate level of readiness for online learning. They indicated enhanced computer/internet and online communication self-efficacy and motivation whereas they often failed to direct and control their own online learning. Implications for Research and Practice: Bearing these findings in mind, some implications were drawn at the end of the study about the ways of increasing their online learning readiness, particularly their self-regulated learning. A final suggestion was that researchers and practitioners should seek to understand better why students generally can’t be successful at directing and controlling their own online learning.en_US
dc.description.abstract: Bu araştırmanın amacı, Yabancı Diller Yüksekokulu’na kayıt yaptıran öğrencilerin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluklarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Tanımlayıcı nitelikteki bu çalışmada sıralı karma yöntem deseni kullanılmıştır. Veri toplamak için araştırmacı, Çevrimiçi Öğrenmeye Hazırlık Ölçeği (OLRS) ve görüşme soruları uygulamıştır. Veri analizinde ise anketin nicel kısmından elde edilen veriler betimsel istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın nitel kısmında, hazırlık okulu öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemeye yönelik inançlarını analiz etmek için tümevarımsal içerik analizi uygulanmıştır. Sonuçlar, hazırlık okulu öğrencilerinin çevrimiçi öğrenmeye orta düzeyde hazır bulunuşluk düzeyine sahip olduklarını ortaya koymuştur. Araştırma sonuçları öğrencilerin gelişmiş bilgisayar/internet ve çevrimiçi iletişim öz-yeterliliğe ve motivasyona sahip olduklarını belirtirken, genellikle kendi çevrimiçi öğrenmelerini yönlendirmede ve kontrol etmede başarısız olduklarını da göstermiştir. Son bir öneri ise, araştırmacıların ve uygulayıcıların, öğrencilerin kendi çevrimiçi öğrenmelerini yönetmede ve kontrol etmede genellikle neden başarılı olamadıklarını daha iyi anlamaya çalışması gerekiyoren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.991017en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPrep Classen_US
dc.subjectOnline Learningen_US
dc.subjectOnline Learning Readinessen_US
dc.subjectLearner Controlen_US
dc.subjectSelf-Directed Learningen_US
dc.subjectHazırlık Sınıfıen_US
dc.subjectÇevrimiçi Öğrenmeen_US
dc.subjectÇevrimiçi Öğrenmeye Hazırlıken_US
dc.subjectÖğrenen Kontrolüen_US
dc.subjectÖz-Yönlü Öğrenmeen_US
dc.titleTo what extent are preparatory school students ready for online learning?en_US
dc.title.alternativeHazırlık okulu öğrencileri çevrimiçi öğrenmeye ne kadar hazır?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-0941-2856en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage239en_US
dc.identifier.endpage263en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster