Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirkol, Tuba
dc.date.accessioned2023-09-14T07:25:38Z
dc.date.available2023-09-14T07:25:38Z
dc.date.issued22.04.2022en_US
dc.identifier.citationDemirkol, T. (2022). Challenges of Providing Learners with Scaffolding during Synchronous Online EFL Teaching . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (2) , 287-306 . DOI: 10.30831/akukeg.994322en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/68991/994322
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11007
dc.description.abstractThis study employed Walsh’s (2006) concept of classroom interactional competence to investigate the classroom interaction happening during synchronous online English language teaching. The data of this study is comprised of 8 40-minute video recordings of an EFL class at a state university’s English preparatory program. The data belongs to the same group of learners who were taught by the same EFL instructor. The classes were held during spring semester of 2019-2020 Academic Year via ZOOM, a free videoconferencing program. The analysis focused on scaffolding moves of the teacher- specifically reformulation, extension and modelling moves- for two reasons. First, the data was abundant in terms of teacher talk samples falling into this category. Second, several scaffolding attempts of the teacher were observed to fail due to technology-related problems. There was evidence in the data that the lack of body-language harmed the dialogic nature of teacher-learner interaction and reformulation and extension moves could not bring about extended learner turns. Regarding the unsuccessful modelling, it was observed that the teacher’s failure to use annotation tools hindered the learners’ noticing of teacher-modelling. As a result, these findings have implications for foreign language teachers’ adaptation to online teaching and also for the optimization of videoconferencing tools to be developed for educational use.en_US
dc.description.abstractBu çalışma eşzamanlı çevrimiçi İngilizce öğretimi sırasında gerçekleşen sınıf içi etkileşimi Walsh’ın (2006) sınıf içi etkileşimsel yeti çerçevesi etrafında incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmanın verisi bir devlet üniversitesi tarafından sunulan İngilizce hazırlık programı bünyesinde verilen bir yabancı dil olarak İngilizce dersi sınıfına ait, her biri 40 dakikalık 8 video kaydından oluşmaktadır. Veri seti aynı öğrenci grubu ve öğretmenin bulunduğu ders kayıtlarından elde edilmiştir. Ders kayıtları, kullanımı ücretsiz bir video-konferans programı olan ZOOM üzerinden yapılmıştır. Veri analizi öğretmenin öğrenme desteği sağlama girişimleri üzerinde yoğunlaşmıştır ki bu girişimler yeniden formüle etme, uzatma ve modelleme biçimlerinde ortaya çıkmıştır. Analizin bu girişimler üzerinde yapılmasının ilk sebebi veri setinde bu kategoriye giren öğretmen konuşması örneklerinin çok sayıda var olmasıdır. İkinci sebep ise, öğretmenin öğrenme desteği sağlama girişimlerinden bazılarının teknoloji nedenli problemlerden dolayı başarısız olduğunun gözlenmesidir. Vücut dili kullanılamayışının öğretmen-öğrenci arasındaki diyaloğu olumsuz etkilediği ve yeniden formüle etme ve uzatma girişimlerinin bu yüzden istenen seviyede öğrenci üretimini getiremediği durumlar gözlenmiştir. Başarısız modelleme girişimlerinin ise öğretmenin not alma araçlarını etkin kullanamayışından kaynaklandığı gözlemlenmiştir. Sonuç olarak, çalışmanın bulguları yabancı dil öğretmenlerinin çevrimiçi öğretim sürecine adaptasyonu ve video-konferans araçlarını eğitimsel amaçlarla etkin şekilde kullanımlarına yönelik çıkarımlar sunmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.994322en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectClassroom İnteractional Competenceen_US
dc.subjectScaffoldingen_US
dc.subjectTeacher Talken_US
dc.subjectOnline Educationen_US
dc.subjectEnglish As A Foreign Languageen_US
dc.subjectSınıf İçi Etkileşimsel Yetien_US
dc.subjectÖğrenme Desteği Sağlamaen_US
dc.subjectÖğretmen Konuşmasıen_US
dc.subjectÇevrimiçi Eğitimen_US
dc.subjectYabancı Dil Olarak İngilizceen_US
dc.titleChallenges of providing learners with scaffolding during synchronous online EFL teachingen_US
dc.title.alternativeSenkron çevrimiçi İngilizce öğretiminde öğrencilere öğrenme desteği sağlamanın zorluklarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-2735-8198en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage287en_US
dc.identifier.endpage306en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster