Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGülboy, Emrah
dc.contributor.authorYücesoy Özkan, Şerife
dc.date.accessioned2023-09-14T08:17:30Z
dc.date.available2023-09-14T08:17:30Z
dc.date.issued22.04.2022en_US
dc.identifier.citationGülboy, E. & Yücesoy Özkan, Ş. (2022). The Effects of Video Priming on Facilitating the Transition of Children with Autism Spectrum Disorder between Activities and Settings . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (2) , 373-394 . DOI: 10.30831/akukeg.1026227en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/68991/1026227
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11012
dc.description.abstractPreschool children with disabilities spend more time when transitioning between activities and settings than their typically developing peers. Extended transition duration leads to reducing the time spent on teaching. Various antecedent-based transition strategies are used to increase independent transition and decrease the transition duration of children with autism spectrum disorder. One of these strategies is video priming. This study aimed to examine the efficacy of video priming, an antecedent-based transition strategy, on increasing independent transitions of children with autism spectrum disorder and decreasing the time these children spent in transitions. Also, identifying opinions of parents of and teaching staff for participating children regarding the acceptability of video priming was aimed. Four children with autism spectrum disorder between the ages of 4 and 6 participated in the study. An ABAB design was used to evaluate the effects of video priming. Results indicated that video priming effectively increased all children’s independent transitions and decreased transition duration. The results also showed that the parents and teaching staff had a highly positive opinion about the video priming and its acceptability. This study provided additional evidence that video priming can facilitate children’s transition with autism spectrum disorder. The implication for future research and practice were discussed.en_US
dc.description.abstractOkul öncesi dönemdeki özel gereksinimi olan çocuklar, etkinlikler ve ortamlar arası geçişler sırasında akranlarına oranla daha fazla zaman harcamaktadır. Uzayan geçiş süreleri de öğretim için ayrılan sürenin kısalmasına neden olmaktadır. Alanyazında, otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara bağımsız geçiş davranışlarını kazandırmak ve çocukların geçişlerde harcadıkları süreleri kısaltmak üzere çeşitli öncül temelli geçiş stratejileri bulunmaktadır. Bu geçiş stratejilerinden birisi de hazırlayıcı videolardır. Çalışmanın amacı, öncül temelli bir geçiş stratejisi olan hazırlayıcı videoların, otizm spektrum bozukluğu olan çocukların bağımsız geçişlerini artırma ve geçişlerde harcadıkları süreyi kısaltmadaki etkililiğini incelemektir. Ayrıca, hazırlayıcı videoların kabul edilebilirliğini ortaya koymak üzere katılımcı çocukların ebeveynlerinin ve öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya, yaşları 4-6 arasında değişen, otizm spektrum bozukluğu tanısı olan dört çocuk katılmıştır. Hazırlayıcı videoların etkililiğini değerlendirmek için ABAB deseni kullanılmıştır. Bulgular, otizm spektrum bozukluğu olan çocukların bağımsız geçişlerini artırma ve geçişlerde harcadıkları süreleri kısaltmada hazırlayıcı videoların etkili olduğunu göstermektedir. Sosyal geçerlik bulguları da ebeveynlerin ve öğretmenlerin hazırlayıcı videoların kabul edilebilirliği hakkındaki görüşlerinin oldukça olumlu olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak, çalışmanın bulguları hazırlayıcı videoların otizm spektrum bozukluğu olan çocukların geçişlerini kolaylaştırabileceğini ortaya koymaktadır. Çalışmada, ileri araştırmalara ve uygulamalara yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1026227en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAutism Spectrum Disorderen_US
dc.subjectVideo Primingen_US
dc.subjectTransition Latencyen_US
dc.subjectTransition Strategiesen_US
dc.subjectAntecedent-Based Strategiesen_US
dc.subjectOtizm Spektrum Bozukluğuen_US
dc.subjectHazırlayıcı Videoen_US
dc.subjectGeçiş Süresien_US
dc.subjectGeçiş Stratejilerien_US
dc.titleThe effects of video priming on facilitating the transition of children with autism spectrum disorder between activities and settingsen_US
dc.title.alternativeOtizm spektrum bozukluğu olan çocukların etkinlikler ve ortamlar arası geçişlerini kolaylaştırmada hazırlayıcı videoların etkililiğien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-7802-6839en_US
dc.authorid0000-0002-0529-0639en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage373en_US
dc.identifier.endpage394en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster