Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlan, Bülent
dc.contributor.authorGüven, Meral
dc.date.accessioned2023-09-15T11:12:03Z
dc.date.available2023-09-15T11:12:03Z
dc.date.issued31.10.2022en_US
dc.identifier.citationAlan, B. & Güven, M. (2022). Reflective and Clinical Teacher Education: A Model Proposal towards Application . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (4) , 788-815 . DOI: 10.30831/akukeg.1089451en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/72732/1089451
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11043
dc.description.abstractVery few teacher education models have integrated theory and practice on a context basis and used formative assessment in teachers‟ personal and professional development. Two are the Clinical Teacher Education Model and the Realistic Teacher Education Model based on reflection. These models prepare teacher candidates (TCs) for their profession as early as possible and most effectively by integrating their professional knowledge, skills, attitudes, and values with personality traits. In Turkey, what needs to be done for teacher education is a metaphilosophical mentality change, and this study aims to lay its foundations. Inspired by these two models, this theoretical study proposes a new and unique teacher education model based on reflection and teaching competencies considering the structure and resources of the Turkish teacher education system. In this model, TCs continue their professional development in a learning community where they internalize the determined competencies in a spiral structure every year, systematically reflect on every phase of the process and obtain regular feedback from their peers, advisors, and teachers from practice schools. This study explains the theoretical background and justifications of the model incorporating theory and practice in a four-year-teacher education, and concrete, practical examples are presented.en_US
dc.description.abstractKuram ve uygulamayı bağlam odaklı bütünleştirebilen ve biçimlendirici değerlendirmeyi öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişiminde kullanan pek az öğretmen eğitimi modeli geliştirilebilmiştir. Bunlar arasında Klinik Öğretmen Eğitimi Modeli ile Yansıtmaya Dayalı Gerçekçi Öğretmen Eğitimi modelleri öne çıkmaktadır. Bu iki model, öğretmen adaylarının mesleki bilgi ve becerisini, mesleğe yönelik inanç ve tutumlarını kişilik özellikleri ile bütünleştirerek onları mesleklerine olabilecek en erken zamanda ve en etkili biçimde hazırlamaktadır. Türkiye’de de öğretmen eğitimi alanında yapılması gereken felsefeler üstü bir zihniyet değişimidir ve bu çalışma ile bunun temellerinin atılması amaçlanmaktadır. Bu kuramsal çalışmada, bu iki modelden esinlenerek Türk öğretmen eğitimi sisteminin yapısı ve olanakları göz önünde bulundurularak yansıtmaya ve yeterliliklere dayalı yeni ve özgün bir öğretmen eğitimi modeli önerilmektedir. Bu modelde, öğretmen adayları belirlenen yeterlilikleri her sene sarmal bir yapıda içselleştirmekte, sürecin tüm aşamalarında sistematik yansıtma yapmakta, akranlarından, danışmanlarından ve uygulama okullarındaki öğretmenlerinden düzenli dönüt alarak kişisel ve mesleki gelişimlerini bir öğrenme topluluğu içinde gerçekleştirmektedir. Çalışma kapsamında, kuram ve uygulamayı dört yıllık öğretmen eğitiminde bütünleştiren bu modelin kuramsal altyapısı ve dayanakları açıklanmakta ve somut uygulama örnekleri sunulmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1089451en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeacher Educationen_US
dc.subjectClinical Teacher Educationen_US
dc.subjectRealistic Teacher Educationen_US
dc.subjectReflectionen_US
dc.subjectCompetenciesen_US
dc.titleReflective and clinical teacher education: A model proposal towards applicationen_US
dc.title.alternativeYansıtıcı ve klinik öğretmen eğitimi: Uygulamaya yönelik bir model önerisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-5057-0915en_US
dc.authorid0000-0002-4139-729Xen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage788en_US
dc.identifier.endpage815en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster