Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAğalday, Bünyamin
dc.contributor.authorBozan, Serdar
dc.date.accessioned2023-09-15T11:50:15Z
dc.date.available2023-09-15T11:50:15Z
dc.date.issued31.10.2022en_US
dc.identifier.citationAğalday, B. & Bozan, S. (2022). Organizational Gossip and Teachers: Threat or Opportunity? . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (4) , 816-838 . DOI: 10.30831/akukeg.1093319en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/72732/1093319
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11044
dc.description.abstractThis research examines teachers' perceptions of gossip in schools. The research employed an explanatory approach of the mixed methods. Quantitative data were obtained through the "Organizational Gossip Scale," and qualitative data were obtained through the semi-structured interview form. Quantitative data were collected from 302 teachers selected by simple random sampling method in secondary schools in Mardin, Turkey. Qualitative data were collected from ten teachers chosen by the maximum variation sampling method. The results showed that gossip could be seen as an opportunity to have information in schools and develop relationships. Still, it can also be a threat in terms of organizational harm. As a conclusion, the significance of gossip in informal processes in schools was emphasized. Implications were made to practitioners and researchers that the threat aspect could be turned into an opportunity.en_US
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmenlerin okullardaki dedikoduya ilişkin algılarını incelemektedir. Araştırmada, karma yöntemin açıklayıcı deseni kullanılmıştır. Nicel veriler “Örgütsel Dedikodu Ölçeği” ile toplanırken, nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Nicel veriler, Türkiye‟deki ortaokullarda basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilen 302 öğretmenden elde edilmiştir. Nitel veriler ise, maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile seçilen on öğretmenden toplanmıştır. Araştırma bulguları ilk olarak, katılımcıların dedikoduya ilişkin farklı algıları olmasına rağmen, dedikodunun okullarda sıklıkla kullanılan bir iletişim mekanizması olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bununla birlikte bulgular, haberdar olma ve ilişki geliştirme işlevleri göz önüne alındığında, dedikodunun okulda bir fırsat olarak görülebileceğini göstermiştir. Ancak nitel sonuçlarda, düşük performans ve tükenmişlik gibi zararlı etkiler açısından düşünüldüğünde, dedikodu okul paydaşları için bir tehdit oluşturacaktır. Diğer taraftan dedikodu, okullarda örgütsel zarar boyutu açısından da bir tehdit olabilir. Araştırma sonucunda, okullardaki informal süreçlerde dedikodunun önemi vurgulanmıştır. Dedikodunun tehdit boyutunun, okullarda bir fırsata dönüştürülebileceğine ilişkin uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik çıkarımlarda bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1093319en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrganizational Gossipen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectThreaten_US
dc.subjectOpportunityen_US
dc.subjectMixed-Methodsen_US
dc.subjectÖrgütsel Dedikoduen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectTehditen_US
dc.subjectFırsaten_US
dc.titleOrganizational gossip and teachers: Threat or opportunity?en_US
dc.title.alternativeÖrgütsel dedikodu ve öğretmenler: Tehdit mi fırsat mı?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0003-0128-5055en_US
dc.authorid0000-0002-1677-4727en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage816en_US
dc.identifier.endpage838en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster