Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdinç, Fatih
dc.contributor.authorBülbül, Hacer
dc.date.accessioned2023-09-18T06:22:34Z
dc.date.available2023-09-18T06:22:34Z
dc.date.issued31.10.2022en_US
dc.identifier.citationBülbül, H. & Özdinç, F. (2022). How Real is Augmented Reality in Preschool? Examination of Young Children's AR Experiences . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (4) , 884-906 . DOI: 10.30831/akukeg.1098113en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/72732/1098113
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11047
dc.description.abstractThe research aims to examine augmented reality (AR) technology during the preschool years. For this purpose, we created activities with AR cards and compared them to activities with other materials. We designed the study as a case study, a qualitative research model. We used the convenience sampling method to select the study group, and we used the criterion sampling method from the selection methods. The study group consists of 18 children, nine boys and nine girls attending kindergarten. Children are between 54-and 77 months. We gathered data through semi-structured interviews, observation, and audio and video recordings. We used the content analysis method to analyze the data, creating codes and themes. Findings show that using AR technology in the preschool period attracts children's attention, gives them a sense of reality, embodies the content, supports peer relationships positively, and allows children to participate in activities willingly and focus on the activity. Furthermore, we have seen that AR technology can be a distraction. When comparing AR technology to other materials, we discovered that children prefer materials that directly connect to real life. They prefer materials that contain AR to materials that do not. We presented recommendations for the use of AR in the preschool period and for future research.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, artırılmış gerçeklik teknolojisinin okul öncesi dönemde kullanımını incelemektir. Bu amaçla artırılmış gerçeklik kartları kullanılarak etkinlikler geliştirdik ve bu etkinlikleri diğer materyal kullandığımız etkinliklerle kıyasladık. Çalışmayı, nitel bir araştırma modeli olan durum çalışması şeklinde desenledik. Çalışma grubunu uygun örnekleme yöntemiyle seçtik, seçim yöntemlerinden ise ölçüt örnekleme yöntemini kullandık. Çalışma grubunu anaokuluna devam eden onu erkek sekizi kız olmak üzere toplam18 çocuk oluşturmaktadır. Çocuklar 54-77 ay aralığındadır. Uygulama süreci dört hafta sürmüştür. Verileri, yarı yapılandırılmış görüşme, gözlem, ses ve video kayıtları yardımıyla topladık. Verileri, kod ve temalar oluşturularak içerik analizi yöntemi ile analiz ettik. Çalışmanın sonuçları, artırılmış gerçeklik teknolojisinin okul öncesi dönemde kullanılmasının çocukların ilgisini çektiği, çocuklara gerçeklik hissi yaşattığı, içeriği somutlaştırdığı, akran ilişkilerini olumlu yönde desteklediği, çocukların etkinliklere istekli katılmalarını ve etkinliğe odaklanmalarını sağladığını göstermektedir. Bunun yanında artırılmış gerçeklik teknolojisinin, bazen dikkat dağıtan bir araç olabildiğini gördük. Ayrıca, artırılmış gerçeklik teknolojisini diğer materyallerle kıyaslandığımızda, çocukların doğrudan gerçek yaşamla bağlantısı bulunan materyalleri tercih ettiğini, gerçek yaşamla doğrudan bağlantısı bulunmayan materyallerde ise artırılmış gerçeklik teknolojisi içeren materyalleri tercih ettiğini gördük. Çalışmanın sonunda artırılmış gerçeklik teknolojisinin okul öncesi dönemde kullanımına ve gelecek çalışmalara yönelik öneriler sunduk.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1098113en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectTechnology İn Preschoolen_US
dc.subjectAugmented Realityen_US
dc.subjectAugmented Reality İn Preschoolen_US
dc.subjectOkul Öncesien_US
dc.subjectOkul Öncesinde Teknolojien_US
dc.subjectArtırılmış Gerçekliken_US
dc.subjectOkul Öncesi Artırılmış Gerçekliken_US
dc.titleHow real is augmented reality in preschool? Examination of young children's ar experiencesen_US
dc.title.alternativeArtırılmış gerçeklik okul öncesinde ne kadar gerçek? çocukların AG deneyimlerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0003-2150-5019en_US
dc.authorid0000-0002-5732-5952en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage884en_US
dc.identifier.endpage906en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzdinç, Fatih


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster