Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemir, Mustafa
dc.contributor.authorKaya, Metin
dc.date.accessioned2023-09-18T07:04:34Z
dc.date.available2023-09-18T07:04:34Z
dc.date.issued31.10.2022en_US
dc.identifier.citationDemir, M. & Kaya, M. (2022). Analysis of Constructivist Learning Model’s Effects on Student Outcomes: A Second Order Meta-Analysis . Journal of Theoretical Educational Science , 15 (4) , 938-957 . DOI: 10.30831/akukeg.1122136en_US
dc.identifier.issn1308-1659
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akukeg/issue/72732/1122136
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11052
dc.description.abstractThe effects of the constructivist-learning model on student outcomes are analyzed in this research study. For this purpose, the results of 19 meta-analysis research focusing on the effects of constructivist learning models on student outcomes are combined with the second-order meta-analysis method. The research included in the process had been carried out between the years 2015 and 2021. At the end of the research process, it is determined that the effect of constructivist learning models on student outcomes is medium level. On the other hand, it is determined that the effect of constructivist learning models on student thinking skills and academic success is highlevel. Besides, it is found that the effect of constructivist learning models on student attitudes is medium level. At the end of the moderator analysis based on location, it is observed that the effects of constructivist learning models on student outcomes vary. Atelier studies can be carried out in education zones to develop teaching skills about the application of constructivist learning models. On the other hand, it is seen that studies on the issue mostly focus on academic success and attitude. Following this, the effects of constructivist learning models on the other student outcomes can be analyzed.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada yapılandırmacı öğrenme modellerinin öğrenci çıktılarına etkisi incelenmiştir. Bu doğrultuda 2015-2021 yılları arasında, yapılandırmacı öğrenme modellerinin öğrenci çıktıları üzerindeki etkisini inceleyen 19 meta analiz araştırmasından elde edilen sonuçlar second order meta analiz yöntemiyle birleştirilmiştir. Araştırma sonucunda yapılandırmacı öğrenme modellerinin öğrenci çıktılarına etkisinin orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca yapılandırmacı öğrenme modellerinin öğrencilerin düşünme becerilerine ve akademik başarılarına etkisinin yüksek düzeyde olduğu sonucuna erişilmiştir. Öte yandan yapılandırmacı öğrenme modellerin öğrenci tutumlarına etkisinin orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Lokasyona göre yapılan moderatör analizi sonucunda yapılandırmacı öğrenme modellerin öğrenci çıktılarına etkisinin farklılaştığı görülmüştür. Yapılandırmacı öğrenme modellerinin öğrenci çıktılarına etkisi dolayısıyla öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme modellerinin uygulamasına ilişkin becerilerini geliştirmek amacıyla eğitim bölgeleri düzeyinde atölye çalışmaları yapılabilir. Ayrıca yapılan çalışmaların daha çok akademik başarı ve tutum ile ilgili olduğu görülmektedir. Bu doğrultuda yapılandırmacı öğrenme modellerinin diğer öğrenci çıktıları üzerine etkileri incelenebilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.30831/akukeg.1122136en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectConstructivist Learning Modelen_US
dc.subjectThinking Skillsen_US
dc.subjectSecond Order Meta-Analysisen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectYapılandırmacı Öğrenme Modelien_US
dc.subjectDüşünme Becerilerien_US
dc.subjectSecond Order Metaanalizen_US
dc.titleAnalysis of constructivist learning model’s effects on student outcomes: A second order meta-analysisen_US
dc.title.alternativeYapılandırmacı öğrenme modelinin öğrenci çıktılarına etkisinin incelenmesi: Second order meta-analizen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0002-0159-8986en_US
dc.authorid0000-0002-8287-4929en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.startpage938en_US
dc.identifier.endpage957en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster