Bir taşıta etki eden aerodinamik direnç kuvvetinin bagaj üstü spoiler ile iyileştirilmesi
Citation
Bayındırlı, C. & Çelik, M. (2019). Bir Taşıta Etki Eden Aerodinamik Direnç Kuvvetinin Bagaj Üstü Spoiler İle İyileştirilmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 19 (2) , 470-479 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/akufemubid/issue/48783/550803Abstract
Bu çalışmada, 1/15 ölçekli bir minibüs modeline etki eden sürükleme kuvveti spoiler uygulaması ile iyileştirilmiştir. Model minibüse ait çizim datası Solid Works® Programında oluşturulmuş ve bir bagaj üstü spoileri geliştirilmiştir. Spoiler minibüs bagajı üstüne 10 mm (L/H=0.065) ve 15 mm (L/H=0.1) mesafelerinde konumlandırılmıştır. Bu spoiler kullanımı ile minibüsün arka bölümünde oluşan negatif basınç alanının azaltılması amaçlanmıştır. Geliştirilen spoiler ile kara taşıtlarının toplam aerodinamik direnç katsayılarının büyük bir kısmını oluşturan negatif basınç kaynaklı sürükleme kuvveti azaltılmıştır. Minibüs modeline etki eden sürükleme kuvvetleri Fluent© programında 5 değişik serbest akış hızı ve Reynolds sayısında belirlenmiştir. Aerodinamik direnç katsayısı sırası ile ortalama (CD) % 4.96 ve %5.27 azaltılmıştır. Model minibüs etrafındaki akış yapısı ve taşıt gövdesi üzerindeki basınç dağılımına ait akış görüntülemeleri yapılmıştır. In this study, the drag force which affecting on a 1/15 scaled minibus model was improved by rear deck spoiler. The drawing data of the model minibus was created in the Solid Works® Program and a rear deck spoiler was designed. The spoiler was mounted on rear deck in 10 mm (L/H=0.065) and 15 mm (L/H=0.1) distances. It was aimed to decrease of negative pressure area where the back of the minibus by using of this spoiler. The negative pressure-based drag force which forms a large part of the total aerodynamic drag coefficients of land vehicles was decreased with this method. The drag forces which effect on the minibus model was determined in 5 different free flow velocities and Reynolds numbers in Fluent© program. Aerodynamic drag coefficient (CD) was decreased average 4.96% and 5.27% respectively. The flow visualizations of flow structure around model minibus and pressure distribution on vehicle body were carried out.
Source
Fen ve Mühendislik Bilimleri DergisiVolume
19Issue
2Collections
- Cilt 19 : Sayı 2 [25]