Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHasançebi, Burcu
dc.contributor.authorTerzi, Yüksel
dc.contributor.authorKüçük, Zafer
dc.date.accessioned2023-10-02T12:42:51Z
dc.date.available2023-10-02T12:42:51Z
dc.date.issued31.12.2019en_US
dc.identifier.citationHasançebi, B. , Terzi, Y. & Küçük, Z. (2019). Olasılık Okuryazarlık Testinin Madde Tepki Kuramına Dayalı Yöntemler ile Değişen Madde Fonksiyonu Açısından İncelenmesi . Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Ve Mühendislik Bilimleri Dergisi , 19 (3) , 643-652 . DOI: 10.35414/akufemubid.615452en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/904172
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11193
dc.description.abstractTest geliştirme sürecinin birçok adımı vardır. Bu süreçte en önemli adım, testin geçerliliğini ve güvenilirliğini belirlemektir. Madde yanlılığını belirlemek ise, testin geçerliliği ve güvenilirliği için önemli bir kavramdır. Bir maddenin yanlı olması için, Değişen Madde Fonksiyonu içermesi gerekir. Bununla birlikte, yalnızca DMF'nin varlığı, maddeyi yanlı yapmaz. Maddeye verilen cevaplardaki farklılık, alt gruplardaki deneklerin yetenek düzeylerinde farklılık ortaya çıktığında olması gereken bir durumdur. Bu durumu yanlılık olarak yorumlamak doğru değildir. Heterojen bir popülasyon üzerinde bir test yapılacaksa, yanlılık analizi ölçüm sürecinin en önemli bileşeni haline gelir. Buradaki en önemli hedef denekler için adil, hassas ve duyarlı ölçümler yapmaktır. Bu çalışmada, Karadeniz Teknik Üniversitesi İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri Bölümü'ndeki 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin olasılık teorisi okuryazarlık düzeyleri ölçülmüştür. 3. ve 4. sınıf öğrencilerine 10 maddelik bir okuryazarlık testi uygulanmıştır. Öğrencilerin cevaplarına göre cinsiyet ve sınıf seviyesinde yanlılık analizi yapılmıştır. DMF analizi yaparken, Raju’nun Alan Ölçümü ve Lord’un ... İstatistiği kullanılmıştır. Analizler R yazılımı kullanılarak yapılmıştır. DMF içeren maddeler için uzman görüşüne başvurulmuştur. Analiz sonuçlarına göre, bazı test maddelerinin cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre yanlı olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe process of test development has many steps. The most important step in this process is to determine the validity and reliability of the test. Detection of item bias is an important concept for the validity and reliability of test. In order for an item to be biased, it must contain differential item function (DIF). However, the presence of DIF alone does not make the item biased. When there are differences in the skill levels of the subjects in the sub-groups, it is expected that there will be differences in the responses to the item. Nevertheless, it is not correct to interpret this situation as bias. If a test is to be performed on a heterogeneous population, bias analysis becomes the most important component of the measurement process. The primary objective here is to make fair, precise and sensitive measurement for subjects. In this study, probability theory literacy levels of 3rd and 4th grade students at the Department of Statistics and Computer Sciences of Karadeniz Technical University were measured. A 10-item literacy test was applied to all 3rd and 4th grade students. According to the answers of the students, bias analysis was conducted on gender and class level. When performing DIF analysis, Raju’s Area Measurement and Lord’s ...Statistics were used with the help of R software. Expert opinion was consulted for items containing DIF. According to the results of the analysis, some test items were found to be biased by gender and grade levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35414/akufemubid.615452en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLord’un … İstatistiğien_US
dc.subjectRaju’nun Alan Ölçümlerien_US
dc.subjectMadde Yanlılığıen_US
dc.subjectDeğişen Madde Fonksiyonuen_US
dc.subjectLord’s … Statisticen_US
dc.subjectRaju’s Area Measurementen_US
dc.subjectItem Biasen_US
dc.subjectDifferential Item Functionen_US
dc.titleOlasılık okuryazarlık testinin madde tepki kuramına dayalı yöntemler ile değişen madde fonksiyonu açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of probability literacy test in terms of differential item function by methods based on item response theoryen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentSeçinizen_US
dc.authorid0000-0001-8830-0144en_US
dc.authorid0000-0002-6265-542Xen_US
dc.authorid0000-0001-8083-2429en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage643en_US
dc.identifier.endpage652en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster