Okul müzik eğitiminde verimlilik mi? Etkililik mi? - Erken Cumhuriyet Döneminden itibaren bir inceleme
Künye
Kaplan, Z., & Sakar, M. H. (2024). OKUL MÜZİK EĞİTİMİNDE VERİMLİLİK Mİ? ETKİLİLİK Mİ?-ERKEN CUMHURİYET DÖNEMİNDEN İTİBAREN BİR İNCELEME. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 10(20), 151-170.Özet
Bu çalışmada Erken Cumhuriyet Dönemi’nden günümüze etkililiği
sağlayan müzik dersi yöntem ve uygulamalarının kullanımını incelemek amacıyla,
1923-2023 yılları arasında oluşturulmuş on adet müzik dersi ilkokul-ortaokul
öğretim programı ve 1923-2023 yılları arasında oluşturulmuş on yedi adet
ilkokul-ortaokul müzik ders kitabı ile bir adet ilkokul müzik dersi öğrenci çalışma
kitabı doküman analizi yöntemi ile görsel-yapısal içerik tasarımı,
yaratıcı/disiplinlerarası çalışmalar, teknolojik uygulamalar, çalgı eğitimi,
popüler müzik bakımından incelenmiştir. Araştırma sonucunda Erken Cumhuriyet
Dönemi’nden itibaren oluşturulan ilkokul-ortaokul müzik dersi öğretim
programları ve ders kitaplarının görsel-yapısal içerik tasarımı,
yaratıcı/disiplinlerarası çalışmalar, teknolojik uygulamalar bakımından öncelikle
1960 yılında gelişim göstermeye başladığı ve özellikle 1990’lı ve 2000’li yıllarla
birlikte gelişim hızının belirgin biçimde arttığı, popüler müziklerin eklenmesi ve
çalgı eğitimi uygulamaları açısından Erken Cumhuriyet Dönemi’nden itibaren
etkin bir gelişim sağlanamadığı çıkarımına varılmıştır. In this study, in order to examine the use of effective music lesson methods
and practices from the Early Republican Period to the present, ten music lesson
primary-secondary school curricula created between 1923-2023, seventeen
primary-secondary school music textbooks created between 1923-2023, and one
primary-secondary school music lesson student workbook were examined in terms of visual-structural content design, creative/interdisciplinary studies,
technological applications, instrument education, popular music by document
analysis method. As a result of the research, it was concluded that primarysecondary school music course curricula and textbooks created since the Early
Republican Period started to develop in 1960 in terms of visual-structural content
design, creative/interdisciplinary studies, technological applications, and that this
development rate increased significantly especially in the 1990s and 2000s, and
that an effective development has not been achieved since the Early Republican
Period in terms of the addition of popular music and instrument training practices.
Kaynak
Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”Cilt
10Sayı
20Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/amader/issue/86193/1485311https://hdl.handle.net/11630/11486