Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeskinkılıç, Mustafa
dc.contributor.authorKuk, Mustafa
dc.date.accessioned2024-08-26T08:28:35Z
dc.date.available2024-08-26T08:28:35Z
dc.date.issued21.06.2023en_US
dc.identifier.citationKeskinkılıç, M., & Kuk, M. (2023). Eğitimde dijital dönüşüm ve EBA farkındalık düzeyinin belirlenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 24-39. https://doi.org/10.33707/akuiibfd.1174281en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/73858/1174281
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11497
dc.description.abstractDijital dönüşüm faaliyetleri Türkiye’de ilk ve orta düzeydeki okullardaki FATİH projesi ile başlayıp Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ile devam etmektedir. Dijital dönüşümün eğitime etkilerini ölçmek için bu çalışmada EBA’nın kullanımının farkındalık düzeyinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bunun için öncelikle eğitimde dijital dönüşüm kavramı ele alınmıştır. Bu çalışma pandemi döneminde yapılmış ve aynı zamanda o dönemde eğitimin devamını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen uzaktan eğitim faaliyetlerine de değinmektedir. Dijital dönüşümün eğitim alanındaki etkileri, öğretmenlerin EBA farkındalığı üzerinden incelenmiştir. Çalışmada Erzurum ilinde görev yapan öğretmenler evren olarak alınmış ve belirlenen bir örneklem üzerinden veriler toplanmıştır. Veri toplama işlemi nicel veri toplama yöntemlerinden anket yöntemi ile gerçekleştirilmiş ve Aztekin (2020) tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Farkındalık Düzeylerini Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek analizlerinde tanımlayıcı istatistikler ve araştırma soruları bölümünde frekans analizi; hipotezlerin testi için t-testi ve tek-yönlü ANOVA testleri yapılmıştır. Çalışmayla elde edilen bulgulardan Erzurum ilinde görev yapan öğretmenlerin EBA farkındalık düzeylerinin iyi düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca elde edilen diğer sonuçlar bağlamında önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractDigital transformation activities in primary and secondary schools started with the FATIH project and have continued with the Education Information Network (EBA) in Türkiye. This research aims to measure the awareness level for using EBA to evaluate the impacts of digital transformation in the education system. To do so, firstly, we have elaborated on the digital transformation concept in education. Secondly, we have also scrutinized the impact of digital transformation in education for distance learning activities as the study was conducted during the COVID-19 pandemic. We have analyzed the teachers working in Erzurum city, Türkiye and their EBA awareness to assess the effects of digital transformation in education. For the analysis, we have collected the data through a survey and the scale developed by Aztekin (2020) is used. We performed frequency analysis for descriptive statistics and research questions, then we employed t- and one-way ANOVA tests to validate the hypotheses. Our findings reveal that the teachers working in Erzurum have reached sufficient EBA awareness. Finally, based on the results, we have provided some policy implications.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.33707/akuiibfd.1174281en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYönetim Bilişim Sistemlerien_US
dc.subjectDijital Dönüşümen_US
dc.subjectEğitim Teknolojilerien_US
dc.subjectEBAen_US
dc.subjectManagement Information Systemsen_US
dc.subjectDigital Transformationen_US
dc.subjectEducational Technologiesen_US
dc.subjectEBAen_US
dc.titleEğitimde dijital dönüşüm ve EBA farkındalık düzeyinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDigital transformation in education and determining EBA awareness levelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-3394-5575en_US
dc.authorid0000-0001-5063-0535en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage39en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster