Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNur, Erkan
dc.contributor.authorKüçük, Ferit
dc.date.accessioned2024-08-26T08:58:44Z
dc.date.available2024-08-26T08:58:44Z
dc.date.issued21.06.2023en_US
dc.identifier.citationNur, E., & Küçük, F. (2023). Akademisyenlerin koronavirüs kaygı düzeyinin akademisyenliğe yabancılaşmaya etkisi üzerine bir araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 76-91. https://doi.org/10.33707/akuiibfd.1246534en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/73858/1246534
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11500
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, akademisyenlerin koronavirüs kaygı düzeyinin mesleklerine yabancılaşmaya olan etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, Harran Üniversitesinde farklı unvanlarda görev yapan, 224 akademisyen oluşturmaktadır. Araştırma için ihtiyaç duyulan veriler, yüz yüze ve online anket tekniği ve kolayda örnekleme yöntemi ile toplanmış olup elde edilen veriler, SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda, Pearson korelasyon analizi, hata terimleri arasında otokorelasyon olup olmadığını belirlemek amacıyla, Durbin Watson testi analizi ve öne sürülen hipotezleri test etmek için regresyon analizi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda koronavirüs kaygı düzeyinin, akademisyenliğe yabancılaşma alt boyutlarından bilimsel araştırmaya yabancılaşma, yalıtılmışlık ve güçsüzlük üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu tespit edilirken kendine yabancılaşma ve öğretime yabancılaşma üzerinde ise herhangi bir anlamlı etkisi bulunamamıştır. Elde edilen sonuçlar, literatür çerçevesinde tartışılmış ve bu doğrultuda öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to determine the effect of academics' coronavirus anxiety levels on alienation from their profession. The research sample consisted of 224 academics working at different titles at Harran University. The data were collected using face-to-face and online survey techniques and convenience sampling methods, and the obtained data were analyzed using the SPSS package program. Pearson correlation analysis and Durbin-Watson test analysis were performed to determine whether there was autocorrelation between error terms, and regression analysis was conducted to test the hypotheses. The analysis revealed that coronavirus anxiety had a positive and significant effect on alienation from scientific research, isolation, and powerlessness, which are sub-dimensions of alienation from academics, whereas no significant effect was found on self-alienation and alienation from teaching. The findings are discussed within the literature framework, and suggestions are provided.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.33707/akuiibfd.1246534en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKoronavirüs Kaygı Düzeyien_US
dc.subjectAkademisyenliğe Yabancılaşmaen_US
dc.subjectİşe Yabancılaşmaen_US
dc.subjectAkademisyenen_US
dc.subjectCoronavirus Anxiety Levelen_US
dc.subjectAlienation from Academicsen_US
dc.subjectAcademicsen_US
dc.titleAkademisyenlerin koronavirüs kaygı düzeyinin akademisyenliğe yabancılaşmaya etkisi üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA study on the effect of academics’ level of coronavirus anxiety on alienation from academic professionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-5131-4742en_US
dc.authorid0000-0001-7291-5590en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage76en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster