Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBiçer, Burhan
dc.contributor.authorTahtalıoğlu, Hava
dc.date.accessioned2024-08-26T10:47:14Z
dc.date.available2024-08-26T10:47:14Z
dc.date.issued21.06.2023en_US
dc.identifier.citationBiçer, B., & Tahtalıoğlu, H. (2023). Niğde ilinde kamu sektöründe görev yapan öğretmenlerin performans değerlendirme ölçütlerine ilişkin algıları. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), 141-158. https://doi.org/10.33707/akuiibfd.1278770en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/73858/1278770
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11504
dc.description.abstractEğitim ve öğretim devlet gözetiminde sunulması gereken önemli kamu hizmetlerindendir. Bu hizmetin etkinliğini ve verimliliğini belirleyen beşerî unsurlardan biri öğretmenlerdir. Türkiye’de Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) bünyesinde, öğretmenlerin performansını ölçebilmek için çeşitli kriterler geliştirilmiş ve zaman zaman pilot çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışma, bireysel performans değerlendirme kriterlerinin etkinliğine ilişkin öğretmen algılarını ölçmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada MEB Teftiş Kurulu tarafından hazırlanan “Öğretmen Performans Değerlendirme Form”larından derlenerek oluşturulan anketler kullanılmıştır. Niğde’deki devlet okullarında görev yapan öğretmenlerden toplanan 361 anket formundan elde edilen veriler, betimsel istatistikler ve non-parametrik testlerle analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda performans değerlendirmesi, öğretmenler tarafından gerekli görülmüş ve çoklu değerlendirme sürecinde öz değerlendirmenin ve kurum içi değerlendirmenin (zümre öğretmenleri hariç) daha etkin olduğu kanaati ortaya çıkmıştır. Ayrıca performans değerlendirme kriterlerinin etkin performans ölçümü için yeterli olduğu algısı hâkimdir. Hipotez testleri sonucunda yaşa ve kurumda üstlenilen görevlere göre algı düzeylerine ilişkin farklılıklar dikkat çekmektedir.en_US
dc.description.abstractEducation and training are among the important public services that should be provided under the supervision of the state. Teachers are a human factor determining this service's effectiveness and efficiency. Various criteria have been developed, and plot studies have been carried out to measure the performance of teachers working in the Ministry of National Education. This study aims to measure teacher perceptions regarding the effectiveness of individual performance evaluation criteria. In order to measure perceptions in the study, questionnaires compiled from the "Teacher Performance Evaluation Form" prepared by the Ministry Inspection Board were used. The data obtained from 361 questionnaires collected from teachers working in public schools in Niğde were analyzed with descriptive statistics and non-parametric tests. As a result, the teachers deemed performance evaluation necessary, and it was concluded that self-evaluation and in-house evaluation (except for group teachers) are more effective in the multiple evaluation process. In addition, there is a perception that performance evaluation criteria are sufficient for effective performance measurement. As a result of hypothesis tests, differences in perception levels according to age and duties are undertaken.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.33707/akuiibfd.1278770en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPerformans Değerlendirmeen_US
dc.subjectMillî Eğitim Kurumlarında Performans Değerlendirmeen_US
dc.subjectÖğretmenlerin Performans Değerlendirme Kriterlerien_US
dc.subjectPerformance Evaluationen_US
dc.subjectPerformance Evaluation in National Education Institutionsen_US
dc.subjectTeachers Performance Evaluation Criteriaen_US
dc.titleNiğde ilinde kamu sektöründe görev yapan öğretmenlerin performans değerlendirme ölçütlerine ilişkin algılarıen_US
dc.title.alternativeThe perceptions of teachers working in the public sector in Niğde on performance evaluation criteriaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-3728-8293en_US
dc.authorid0000-0003-4698-4650en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage141en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster