Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFikirli, Özlem
dc.contributor.authorŞahin, Hasan
dc.date.accessioned2024-08-26T12:50:20Z
dc.date.available2024-08-26T12:50:20Z
dc.date.issued01.12.2023en_US
dc.identifier.citationFikirli, Ö., & Şahin, H. (2023). Türkiye’de e-ticaret difüzyon patikası: Ajan bazlı modelleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(2), 265-283. https://doi.org/10.33707/akuiibfd.1291794en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/78825/1291794
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11515
dc.description.abstractDijitalleşme süreci toplumu etkileyerek sosyal düzeyde değişim yaratırken ekonomik hayatın da yeni bir boyuta evrimini sağlamaktadır. Dijital dönüşümü ivmelendiren önemli gelişmelerden birisi internetin ortaya çıkmasıdır. Küresel düzeyde internet ağının ortaya çıkması e-ticaret kavramını da beraberinde getirmiştir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de tüketiciler arasında e-ticaret difüzyon patikası şeklinin ve dinamiklerinin belirlenmesidir. Çalışmada ajan bazlı modelleme ile ekonometrik yöntemlerden oluşan hibrit bir model kullanılmaktadır. Elde edilen bulgulara göre bireylerin eticarete adaptasyonunda demografik ve hane özelliklerinin yanı sıra bilgi difüzyon süreçleri temelinde ortaya çıkan toplumsal kültür ve aile kültürü belirleyici olmaktadır. Türkiye’de e-ticaret difüzyon patikası S-şekline sahiptir. E-ticaretin algılanan işlem maliyetinin düşürülmesi ve internet kullanımının desteklenmesi e-ticarete geçiş sürecini hızlandırarak daha dik bir difüzyon patikasının ortaya çıkmasını sağlamaktadır.en_US
dc.description.abstractWhile the digitalization process creates social change by affecting society, it also provides the evolution of economic life to a new dimension. One of the important developments accelerating digital transformation is the emergence of the internet. The emergence of the internet network at the global level has brought the concept of e-commerce with it. The aim of this study is to determine the shape and dynamics of the e-commerce diffusion path among consumers in Turkey. A hybrid model consisting of agent-based modeling and econometric methods is used in the study. According to findings, in addition to demographic and household characteristics, social culture and family culture that emerged on the basis of information diffusion processes are decisive in the adaptation of individuals to e-commerce. The e-commerce diffusion path in Turkey has an S-shape. Reducing the perceived transaction cost of e-commerce and supporting the use of the internet accelerates the transition to e-commerce, resulting in a steeper diffusion path.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.33707/akuiibfd.1291794en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-Ticareten_US
dc.subjectİnovasyon Difüzyonuen_US
dc.subjectAjan Bazlı Modellemeen_US
dc.subjectSimülasyon Modellemeen_US
dc.subjectE-Commerceen_US
dc.subjectInnovation Diffusionen_US
dc.subjectAgentBased Modelingen_US
dc.subjectSimulation Modelingen_US
dc.titleTürkiye’de e-ticaret difüzyon patikası: Ajan bazlı modellemeen_US
dc.title.alternativeE-Commerce diffusion path in Türkiye: Agent-based modelingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-4003-7276en_US
dc.authorid0000-0001-5922-068Xen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage265en_US
dc.identifier.endpage283en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster