Destinasyon pazarlaması kapsamında Elazığ mutfak kültürünün ve coğrafi işaretli gastronomi ürün potansiyelinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
Citation
Kardeş Çolakoğlu, N., & Sarıışık, M. (2023). Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Elazığ Mutfak Kültürünün ve Coğrafi İşaretli Gastronomi Ürün Potansiyelinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(3), 1159-1169. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1081004Abstract
Günümüzde yöresel lezzetlerin önemli destinasyon pazarlama unsurlarından biri olduğu ve pazarlama ve markalaşma aracı olarak kullanımı düşünüldüğünde yerel destinasyonların sahip oldukları gastronomi değerlerinin daha çok üzerinde durulması önemlidir. Elazığ’ı; bulunduğu coğrafya ve sahip olduğu sosyal demografik yapısı ile çeşitli yöresel lezzetlere sahip önemli bir destinasyondur. Bu bağlamda destinasyon pazarlama unsuru olarak kullanılabilecek olan yerel Elazığ mutfak kültürünün gastronomi turizmi kapsamında değerlendirilmesi bir bakıma bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu çalışmada, Elazığ mutfağı ile ilgili yemeklerin belirlenmesi için ikincil verilerden faydalanılmıştır. Bu çalışmada Elazığ mutfak kültüründe yer alan yiyecekler, coğrafi işaretli gastronomi ürünleri ve coğrafi işaret almaya aday gösterilen gastronomi ürünleri ele alınmıştır. Yapılan çalışmanın sonucunda Elazığ’ın çok çeşitli ve zengin bir mutfak kültürüne sahip olduğu ancak Elazığ ilinin gastronomi turizmi alanında coğrafi işaretli ürünlerinin (4 coğrafi işaretli ürün, 5 başvuru aşamasında ürün) sınırlı sayıda olduğu ve bu ürünlerin turizm unsuru olarak yeterince kullanılamadığı tespit edilmiş ve buna ilişkin öneriler geliştirilmiştir. Aynı zamanda çalışmanın sonucunda Elazığ mutfağının ziyaretçilere farklı lezzetler deneyimleme imkanı sunarak, destinasyon pazarlama unsuru olarak kullanabileceği anlaşılmıştır. Considering that local flavors are one of the important destination marketing elements and their use as a
marketing and branding tool today, it is important to focus more on the gastronomic values of local
destinations. With its geography and social demographic structure, Elazig is an important destination with
various local flavors. In this context, the evaluation of the local Elazig culinary culture, which can be used
as a destination marketing element, within the scope of gastronomic tourism, in a way, constitutes the
main purpose of this study. In this study, in which qualitative research methods were used, secondary data
was used to determine the dishes related to Elazig cuisine. In this study, the foods in the culinary culture
of Elazig, the gastronomic products with geographical indication and the gastronomic products that are
nominated for geographical indication are discussed. As a result of the study, it has been determined that
Elazig has a rich and diverse culinary culture, but the number of geographically indicated products (4
geographically indicated products, 5 products at the application stage) in the field of gastronomy tourism
in Elazig province is limited and these products cannot be used sufficiently as a tourism element, and this
recommendations have been developed. At the same time, as a result of the study, it was concluded that Elazig cuisine could be used as a destination marketing element by offering the opportunity to experience
different tastes to the visitors.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
25Issue
3URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/79991/1081004https://hdl.handle.net/11630/11556
Collections
- Cilt 25 : Sayı 3 [25]