Pandemi döneminde bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması dersi deneyimi: fenomenolojik bir araştırma
Citation
Günlü, A., & Uz Baş, A. (2023). Pandemi Döneminde Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması Dersi Deneyimi: Fenomenolojik Bir Araştırma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(4), 1211-1232. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1075498Abstract
Mevcut araştırmanın amacı uzaktan eğitim yöntemiyle yürütülen Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması
dersinin ve bu ders kapsamında verilen süpervizyon sürecine ilişkin psikolojik danışman adaylarının
deneyimlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma, nitel araştırmalardan fenomenolojik araştırma deseninin
betimleyici fenomenoloji alt türünde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları ölçüt örnekleme
yöntemiyle belirlenmiştir. Çalışma grubunda yer alan katılımcılar 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz
döneminde bireyle psikolojik danışma uygulaması dersini uzaktan eğitim yöntemiyle alan lisans
öğrencileri arasından seçilen ve gönüllü olan 16 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri nitel veri
toplama yöntemlerinden odak grup görüşmesi yöntemiyle elde edilmiştir. Bireyle Psikolojik Danışma
Uygulaması dersinin kapsamının; dersin gereklilikleri, başarı ölçütü ve verimlilik temalarında toplandığı
belirlenmiştir. Süpervizyon yönteminde genellikle bireysel veya grup süpervizyonunun kullanıldığı
görülmüştür. Süpervizörün benimsediği modellerin ise psikolojik danışma kuramına dayalı, gelişimsel,
otoriter-yönlendirici model ve yüzeysel yönlendirici olmayan model alt temalarında toplandığı
belirlenmiştir. Ayrıca süpervizörün psikolojik danışman adayları için zamanında geribildirim vermesinin
önemli olduğu görülmüştür. Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması dersini çevrimiçi yöntemle alan
daha geniş örneklemli (birden fazla üniversiteden elde edilen verilerle) nicel çalışmaların yapılması alana
katkı sağlayacaktır. The aim of the current research is to determine the experiences of the counselor candidates regarding the
individual counseling practice course conducted with the distance education method and the supervision
process given within the scope of this course. This study was designed in the descriptive phenomenology
sub-type of the phenomenological research design from qualitative research. The participants of the study
were determined by criterion sampling method. Participants in the study group were selected from among
undergraduate students who took the individual counseling practice course by distance education in the
fall semester of the 2020-2021 academic year, 16 volunteer students participated. The scope of the
individual counseling practice course; It was determined that the course requirements were collected
under the themes of success criteria and productivity. It has been observed that individual or group
supervision is generally used in the supervision method. It was determined that the models adopted by the
supervisor were collected in the sub-themes of developmental, authoritative-directive model and
superficial non-directive model based on counseling theory. In addition, it was considered important that
the supervisor gave timely feedback to the counselor candidates. It may be recommended to conduct
quantitative studies with larger samples (with data obtained from more than one university) that take the
individual counseling practice course online.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
25Issue
4URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/81602/1075498https://hdl.handle.net/11630/11559
Collections
- Cilt 25 : Sayı 4 [25]