Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTuran, Büşra Nur
dc.contributor.authorAsal Özkan, Rabia
dc.contributor.authorŞahin, Ayfer
dc.date.accessioned2024-08-28T12:39:45Z
dc.date.available2024-08-28T12:39:45Z
dc.date.issued25.12.2023en_US
dc.identifier.citationTuran, B. N., Asal Özkan, R., & Şahin, A. (2023). Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Güney Kore Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Sistemlerinin Karşılaştırılması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(4), 1243-1259. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1079030en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/81602/1079030
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11561
dc.description.abstractBu çalışmada; Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Güney Kore sınıf öğretmeni yetiştirme sistemlerini karşılaştırmak ve bu ülkelerin eğitim sistemlerindeki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymak amaçlanmaktadır. Bu çalışma bir karşılaştırmalı eğitim çalışmasıdır. Karşılaştırmalı eğitim araştırmaları; karşılaştırılan olgu, olay ve konuların farklı bakış açıları ile ele alınarak incelenmesini ve değerlendirilmesini sağlamaktadır. Araştırmada; ülkelerin sınıf öğretmeni yetiştirme sistemlerine dair yazılmış makalelerden, tezlerden, üniversitelerin resmi internet sitelerinde yer alan verilerden ve resmi dokümanlardan faydalanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre üniversitelerin kabul koşulları incelendiğinde; ABD ve İngiltere’de lisans programına öğrenci kabul edilirken ortaöğretim not ortalaması ve mülakat sınavı dikkate alınmaktadır. ABD’de ayrıca referans mektubu, konuşma testi, kişilik testi ve fiziki sağlık raporu gibi kriterler bulunmaktadır. Ülkelerin göreve başlama kriterleri incelendiğinde; Türkiye, ABD, İngiltere ve Güney Kore’de göreve başlamak için lisans programından mezun olmak ve lisans diplomasına sahip olmak gerekmektedir. Türkiye, ABD ve Güney Kore’de göreve başlayacak öğretmenin seçiminde merkezi bir sınav yapılmaktadır. Türkiye ve Güney Kore’de merkezi sınava ek olarak öğretmen adaylarının kendini ifade etme ve iletişim becerilerinin de değerlendirildiği mülakat sınavı yapılmaktadır. Çalışmanın sonuçlarından yola çıkarak sınıf öğretmenliği lisans programında bulunan uygulamalı derslerin saatleri arttırılması önerilebilir.en_US
dc.description.abstractIn this study; it is purposed to compare the primary teacher training systems of Türkiye, the United States of America, England and South Korea and to reveal the similarities and differences in the education systems of these countries. This study is a comparative education study. Comparative educational research; it provides the examination and evaluation of the compared facts, events and issues by considering them from different perspectives. In the research; articles, theses, data on the official websites of universities and official documents about the primary school teacher training systems of countries were used. According to the results obtained from the research, when the admission conditions of universities are examined; while accepting students to undergraduate programs in the USA and England, secondary school grade point average and interview exam are taken into account. In the USA, there are also criteria such as a letter of reference, a speech test, a personality test, and a physical health report. When the criteria for initiation of the countries are examined; In Türkiye, the USA and South Korea, a central examination is held in the selection of the teacher who will start working. In addition to the central exam, in Türkiye and South Korea, an interview exam is held in which teacher candidates' self-expression and communication skills are also evaluated. Based on the results of the study, it can be suggested to increase the hours of applied courses in the classroom teaching undergraduate program.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1079030en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen Yetiştirmeen_US
dc.subjectSınıf Öğretmenliğien_US
dc.subjectKarşılaştırmalı Eğitimen_US
dc.subjectTeacher Trainingen_US
dc.subjectPrimary School Teachingen_US
dc.subjectComparative Educationen_US
dc.titleTürkiye, Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Güney Kore sınıf öğretmeni yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeA comparison of primary school teacher training systems in Türkiye, United States of America, England and South Koreaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-0026-0596en_US
dc.authorid0000-0003-1371-6203en_US
dc.authorid0000-0001-9903-1445en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage1243en_US
dc.identifier.endpage1259en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster