Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydoğdu, Nilgün
dc.contributor.authorUral, Ayhan
dc.date.accessioned2024-08-28T13:12:56Z
dc.date.available2024-08-28T13:12:56Z
dc.date.issued25.12.2023en_US
dc.identifier.citationAydoğdu, N., & Ural, A. (2023). Eğitim Haberlerine Gazetelerin İnternet Sayfalarında Nasıl Yer Verildiğine İlişkin Bir Çözümleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(4), 1277-1289. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1338190en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/81602/1338190
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11563
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye’de yayınlanan, basılı günlük ulusal gazetelerin internet sayfalarında eğitim haberlerine nasıl yer verildiğine ilişkin bir çözümleme yapmaktır. Bu doğrultuda; eğitim haberlerinin biçimsel olarak internet sayfalarında konumlandırıldıkları yere (ana sayfa, alt başlık ve hiç yer verilmeme), eğitim haberlerinin konularına (öğretmen, öğrenci, sınav, resmi kurumlar vb.) ve eğitim haberlerinin içeriklerinin nasıl verildiğine (doğrudan aktarım, eleştirel, duyuru vb.) ilişkin bir çözümleme yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden biri olan doküman çözümlemesi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını, Türkiye'de 2023 yılı Mart ayı içerisinde yayınlanan yirmi iki, basılı günlük ulusal gazetenin resmi internet sayfası oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada nitel veri analiz türlerinden betimsel analiz kullanılmıştır. Kodlama sürecinde ise kategorik çözümleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde; yirmi iki gazetenin eğitime birinde ana sayfada, onaltısında alt başlıklarda yer verildiği, beşinde ise eğitime hiç yer verilmediği görülmüştür. Eğitim haberlerinin internet sayfalarında konumlandırılmasından hareketle yapılan bu çalışmada eğitim haberlerine hem ulaşma pratiğinde hem de içerik analizleri açısından değerlendirildiğinde; biçimsel olarak eğitim haberlerine ulaşmak için alt başlıklarda arama yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır. Ayrıca incelemeye konu gazetelerin neredeyse tamamında eğitimin gelişmesi ve kamu yararı sağlayacak şekilde bir köşe yazısı, yazı dizisi veya eğitim yazarlarının yazılarının olduğu bir yazarlar başlığına yer verilmediği görülmüştür. Bu sonuçlar, günlük ulusal gazetelerin internet sayfalarında eğitim konusuna etkili bir şekilde yer verilmediğini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to conduct an analysis on how education news is presented on the official websites of printed daily national newspapers in Turkey. In this direction; The place where the education news is formally positioned on the internet pages (main page, sub-title and no place at all), the subjects of education news (teacher, student, exam, official institutions, etc.) and how the content of education news is given (direct transmission, criticism, announcement, etc.) has been analyzed. The research utilizes document analysis, which is one of the qualitative research models. The data source consists of the official internet pages of twenty-two printed daily national newspapers published in Turkey in March 2023. The purposive sampling method, specifically the criterion sampling method, is used in the research. Descriptive analysis, a type of qualitative data analysis, is employed in the study. Categorical analysis technique is used in the coding process. Upon overall evaluation of the research results, it is observed that education news is featured on the front page of one newspaper, under subheadings in sixteen newspapers, and is not present in five newspapers. Based on this study conducted on the positioning of educational news on internet pages, both in terms of accessing educational news and content analysis, it has been concluded that, in order to access educational news in a formal manner, searching should be done under subheadings. In addition, it has been observed that almost all of the newspapers that are the subject of the study do not include a columnist, typeface or an author title with the articles of educational writers in a way that will provide the development of education and public benefit.This indicates that education is not effectively covered on the internet pages of daily national newspapers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1338190en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectUlusal Gazetelerin İnternet Sayfasıen_US
dc.subjectEğitim Haberlerien_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectNational Newspapers Websiteen_US
dc.subjectEducation Newsen_US
dc.titleEğitim haberlerine gazetelerin internet sayfalarında nasıl yer verildiğine ilişkin bir çözümlemeen_US
dc.title.alternativeAn analysis of how education news is presented on newspaper websitesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0009-0000-5460-8677en_US
dc.authorid0000-0002-2548-3745en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage1277en_US
dc.identifier.endpage1289en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster