Okul içi iletişimi elektronik araçlar ile sürdürmenin yarattığı sorunlar ve çözüm önerileri
Künye
Gücel, N., & Polat, S. (2023). Okul İçi İletişimi Elektronik Araçlar ile Sürdürmenin Yarattığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(4), 1290-1309. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1079407Özet
Bu araştırmanın amacı okullarda okul içi iletişimi elektronik araçlarla sürdürmenin yarattığı sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma türünde olup olgubilim deseni kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında İstanbul ilindeki ilkokullarda görev yapan kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ne göre seçilmiş 14 öğretmen ve 10 okul yöneticisi oluşturmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiş ve içerik analizi kullanılarak çözümleme yapılmıştır. Araştırmanın birinci alt problemine ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre okul içi iletişimi elektronik araçlarla sürdürmenin teknolojik iletişim insan ilişkileri ve güvenilirlik gibi sorunlar yarattığı ortaya çıkmıştır. İletişim ve insan ilişkilerinden kaynaklı sorunların daha fazla yaşandığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın ikinci alt problemine ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirdikleri anlaşılmıştır. Okul içi iletişimde yüz yüze iletişimin gerekliliğine elektronik araçların doğru kullanımına ve mesaj içeriklerine yönelik çözüm önerileri sunulmuştur. Elde edilen sonuçlardan yola çıkarak uygulayıcılara ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur. The aim of this research is to reveal the problems caused by maintaining in-school communication with
electronic means and the solution proposals for these problems. The research is in the type of qualitative
research and was conducted using the phenomenology design. The study group of the research consisted
of 14 teachers and 10 school administrators who were working in primary schools in Istanbul in the 2021-
2022 academic year, selected according to the easily accessible situation sampling. The data were
obtained with a semi-structured interview form and analyzed using content analysis. According to the
opinions of teachers and school administrators regarding the first sub-problem of the research, it has been
revealed that maintaining in-school communication with electronic means creates problems such as
technology, communication, human relations and reliability. It has been concluded that problems arising
from communication and human relations are experienced more. It has been understood that teachers and
school administrators have developed solutions for the problems related to the second sub-problem of the
research. Solution suggestions were presented for the necessity of face-to-face communication in school
communication, the correct use of electronic tools and message content. Based on the results obtained,
suggestions were presented to practitioners and researchers.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
25Sayı
4Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/81602/1079407https://hdl.handle.net/11630/11564
Koleksiyonlar
- Cilt 25 : Sayı 4 [25]