Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGücel, Nurullah
dc.contributor.authorPolat, Soner
dc.date.accessioned2024-08-28T13:29:00Z
dc.date.available2024-08-28T13:29:00Z
dc.date.issued25.12.2023en_US
dc.identifier.citationGücel, N., & Polat, S. (2023). Okul İçi İletişimi Elektronik Araçlar ile Sürdürmenin Yarattığı Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(4), 1290-1309. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1079407en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/81602/1079407
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11564
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okullarda okul içi iletişimi elektronik araçlarla sürdürmenin yarattığı sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma türünde olup olgubilim deseni kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında İstanbul ilindeki ilkokullarda görev yapan kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ne göre seçilmiş 14 öğretmen ve 10 okul yöneticisi oluşturmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiş ve içerik analizi kullanılarak çözümleme yapılmıştır. Araştırmanın birinci alt problemine ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre okul içi iletişimi elektronik araçlarla sürdürmenin teknolojik iletişim insan ilişkileri ve güvenilirlik gibi sorunlar yarattığı ortaya çıkmıştır. İletişim ve insan ilişkilerinden kaynaklı sorunların daha fazla yaşandığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın ikinci alt problemine ilişkin öğretmen ve okul yöneticilerinin sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirdikleri anlaşılmıştır. Okul içi iletişimde yüz yüze iletişimin gerekliliğine elektronik araçların doğru kullanımına ve mesaj içeriklerine yönelik çözüm önerileri sunulmuştur. Elde edilen sonuçlardan yola çıkarak uygulayıcılara ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to reveal the problems caused by maintaining in-school communication with electronic means and the solution proposals for these problems. The research is in the type of qualitative research and was conducted using the phenomenology design. The study group of the research consisted of 14 teachers and 10 school administrators who were working in primary schools in Istanbul in the 2021- 2022 academic year, selected according to the easily accessible situation sampling. The data were obtained with a semi-structured interview form and analyzed using content analysis. According to the opinions of teachers and school administrators regarding the first sub-problem of the research, it has been revealed that maintaining in-school communication with electronic means creates problems such as technology, communication, human relations and reliability. It has been concluded that problems arising from communication and human relations are experienced more. It has been understood that teachers and school administrators have developed solutions for the problems related to the second sub-problem of the research. Solution suggestions were presented for the necessity of face-to-face communication in school communication, the correct use of electronic tools and message content. Based on the results obtained, suggestions were presented to practitioners and researchers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1079407en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul İçi İletişimen_US
dc.subjectElektronik Araçlaren_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectOkul Yöneticisien_US
dc.subjectSchool Communicationen_US
dc.subjectElectronic Toolsen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectSchool Administratoren_US
dc.titleOkul içi iletişimi elektronik araçlar ile sürdürmenin yarattığı sorunlar ve çözüm önerilerien_US
dc.title.alternativeProblems caused by maintaining in-school communication with electronic tools and suggested solutionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-1482-5906en_US
dc.authorid0000-0003-2407-6491en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.startpage1290en_US
dc.identifier.endpage1309en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster