Bilsem sanat alanı öğretmenlerinin Steam eğitimine yönelik görüşlerinin belirlenmesi
Citation
Özer, Z., & Demirbatır, R. E. (2023). BİLSEM Sanat Alanı Öğretmenlerinin STEAM Eğitimine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(4), 1349-1364. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1116157Abstract
STEAM, birden fazla disiplinin aynı anda kullanılmasının öğrenmede daha kalıcı etkiler yarattığı
düşüncesiyle 21. yy eğitim anlayışı çerçevesinde şekillenen son günlerin popüler eğitim yaklaşımlarından
biridir. Özellikle bu yaklaşım farklı alanlarda birçok çalışmanın konusu olmuş ve eğitimde yarattığı
olumlu etkileri ile ön plana çıkmıştır. Mevcut çalışmada özel yetenekli bireylerin eğitimi alanında çalışan
resim ve müzik öğretmenlerinin STEAM eğitimine yönelik hazırbulunuşlukları ve uygulama esnasında
yaşadıkları zorluklar gibi konular hakkındaki görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda Bursa
ili sınırları içerisinde yer alan Bilim ve Sanat Merkezlerinde görev yapan sanat alanı öğretmenleri
araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma yöntemi olarak durum çalışması modeli
benimsenmiştir. Öğretmenlerden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilen veriler
içerik analizi yöntemi kullanılarak tema, kategori ve kodlar oluşturularak çözümlenmiş ve
değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda öğretmenlerin STEAM eğitimine
yönelik genel bilgilerinin olmasına rağmen ilgili yaklaşımı derslerinde etkin bir biçimde kullanabilecek
eğitime sahip olmadıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenler sanat eğitiminde STEAM yaklaşımının
mutlaka kullanılması gerektiğini ifade ederek konu ile ilgili ihtiyaçları belirtmişler ve önerilerde
bulunmuşlardır. Araştırmanın sonunda STEAM eğitiminin sanat eğitmenleri tarafından benimsenmesi ve
etkililiğinin artırılmasına yönelik hizmet içi kursların artırılması, işbaşı gözlem, uzman daveti gibi
eğitimlerin gerçekleştirilmesi, merkez ihtiyaçlarının karşılanarak altyapı eksikliklerinin giderilmesi ve
sanat laboratuvarlarının kurulması gibi çeşitli önerilerde bulunulmuştur. STEAM has been the subject of many studies in different fields and has come to the fore with the positive
effects it has created in education. In the current study, it was tried to determine the views of art and
music teachers working in the field of education of gifted individuals on issues such as their readiness for
STEAM education and the difficulties they experience during the application. In this context, art teachers
working in BİLSEM located within the borders of Bursa province constituted the study group of the
research. The case study model was adopted as the method of the research. The data obtained from the
teachers using the semi-structured interview form were analyzed and evaluated by creating themes,
categories and codes using the content analysis method. In line with the findings obtained in the research,
it was determined that although the teachers had general knowledge about STEAM education, they did
not have the education to use the relevant approach effectively in their lessons. In addition, teachers
emphasized the necessity of using the STEAM approach in art education and stated their needs regarding
the subject. As a result of the study, a variety of suggestions have been put forward such as promoting inservice courses for art educators to embrace STEAM education and to enhance its effectiveness;
implementing trainings like on-the-job observations and expert invitations; meeting the needs of the
center and fixing the infrastructure deficiencies; and setting up art laboratories.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
25Issue
4URI
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/81602/1116157https://hdl.handle.net/11630/11567
Collections
- Cilt 25 : Sayı 4 [25]