My English teacher is like an angel and learning English is like a mirror: echoes from Turkish Efl learners
Künye
Harmandaoğlu Baz, E. (2023). My English Teacher is like an Angel and Learning English is like a Mirror: Echoes from Turkish EFL Learners. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(4), 1365-1383. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1080481Özet
This study sets out to investigate the metaphors created by Turkish EFL learners towards English
language teacher and learning English. The researcher uses a self-designed metaphor elicitation sheet
with an incomplete sentence from twenty-four participants to gather data by designing a cross-sectional
survey. The findings indicate that the participants mostly hold positive images towards both the English
language teacher and learning English. Additionally, the learners‘ explaining reasons for the metaphors
that describe English language teacher and learning English shed light into their opinions towards those
concepts, which provides leverage to the teacher so as to construct an efficient learning environment for
the language learners. Bu çalışmada Türk öğrencilerin İngilizce öğretmenine ve İngilizce öğrenmeye yönelik oluşturdukları
metaforlar araştırılmaktadır. Araştırmacı kesitsel bir çalışma kullanarak kendi oluşturduğu
tamamlanmamış cümle içeren metafor yoluyla datayı yirmi dört katılımcıdan toplamıştır. Araştırmanın
sonucuna göre katılımcıların hem İngilizce öğretmenine hem de İngilizce öğrenmeye çoğunlukla olumlu
tutumları mevcuttur. Ayrıca katılımcıların İngilizce öğretmeninin ve İngilizce öğrenmeyi tanımlayan
metaforlarının nedenlerini açıklamaları bu kavramlara yönelik bakış açılarına ışık tutmaktadır ki bu
durum öğretmene dil öğrenenlere verimli bir öğrenme ortamı kurması açısından avantaj sağlamaktadır.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
25Sayı
4Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/81602/1080481https://hdl.handle.net/11630/11568
Koleksiyonlar
- Cilt 25 : Sayı 4 [25]