dc.contributor.author | Özdemir Uçgun, Gözde | |
dc.contributor.author | Narcı, Muhammed Talha | |
dc.date.accessioned | 2024-09-09T10:36:07Z | |
dc.date.available | 2024-09-09T10:36:07Z | |
dc.date.issued | 25.12.2023 | en_US |
dc.identifier.citation | Özdemir Uçgun, G., & Narcı, M. T. (2023). Konaklama İşletmelerindeki Sürdürülebilir Turizm Uygulamalarının Satın Alma Davranışına Etkileri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(4), 1595-1610. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1013159 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/81602/1013159 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11630/11581 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile turistlerin, konaklama tesislerindeki sürdürülebilir turizm uygulamalarına tüketici olarak
bakış açılarıyla bu uygulamalardan nasıl etkilendiklerinin altı çizilmeye çalışılmıştır. Literatürde
sürdürülebilirlik konusu daha ziyade arz açısından değerlendirilmektedir. Bu çalışma, turizmde
sürdürülebilir uygulamaların turistlerin satın alma davranışlarına etkisini, sürdürülebilirlik bilinci ve
sürdürülebilir turizm farkındalığı açılarından inceleyerek daha ziyade talep açısından bütüncül bir sonuca
ulaşmayı amaçlamaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak seçilen anketlere 386 adet geçerli
geri dönüş alınmış ve anket verileri SPSS 26.0 ve AMOS paket programları kullanılarak faktör,
korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma hipotezlerinin istatistiksel olarak desteklendiği
tespit edilmiştir. Buna göre hem sürdürülebilir turizm farkındalığı hem de sürdürülebilirlik bilinci,
tüketicilerin satın alma davranışını olumlu yönde etkilemiştir. Ayrıca sürdürülebilirlik bilincinin,
sürdürülebilir turizm farkındalığını pozitif yönde etkilediği de anlaşılmaktadır. Bir diğer önemli araştırma
bulgusu ise katılımcıların seyahat eden yakınlarına veya arkadaşlarına sürdürülebilir unsurları gözeten
konaklama işletmelerini önerme, olumlu tavsiyelerde bulunma ihtimalinin yüksek oluşudur. | en_US |
dc.description.abstract | With this research, it is tried to underline the perspective of tourists as consumers on sustainable tourism
practices in accommodation facilities and how they are affected by these practices. The issue of
sustainability in the literature is evaluated mostly in terms of supply. This study aims to reach a holistic
result by examining the effect of sustainable practices in tourism on the purchasing behavior of tourists in
terms of sustainability consciousness and sustainable tourism awareness. 386 valid responses are received
to the questionnaires selected as the data collection method in the study, and the questionnaire data is
analyzed with SPSS 26.0 and AMOS programs. It is determined that all of the research hypotheses are
supported statistically. Accordingly, both sustainable tourism consciousness and sustainability awareness
positively affect the purchasing behavior of consumers. In addition, it is also understood that the
consciousness of sustainability positively affects the awareness of sustainable tourism. Another important
research finding is that the participants are highly likely to recommend accommodation businesses that
consider sustainable practices to their traveling relatives or friends and to make positive
recommendations. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.doi | 10.32709/akusosbil.1013159 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sürdürülebilir Turizm | en_US |
dc.subject | Satın Alma Davranışı | en_US |
dc.subject | Konaklama | en_US |
dc.subject | Farkındalık | en_US |
dc.subject | Bilinç | en_US |
dc.subject | Sustainable Tourism | en_US |
dc.subject | Purchasing Behavior | en_US |
dc.subject | Accommodation | en_US |
dc.subject | Awareness | en_US |
dc.subject | Consciousness | en_US |
dc.title | Konaklama işletmelerindeki sürdürülebilir turizm uygulamalarının satın alma davranışına etkileri | en_US |
dc.title.alternative | The effects of sustainable tourism practices in accommodation businesses on the purchasing behavior | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-9128-2773 | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-2103-4037 | en_US |
dc.identifier.volume | 25 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1595 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1610 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |