Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Pınar
dc.date.accessioned2024-10-02T11:14:17Z
dc.date.available2024-10-02T11:14:17Z
dc.date.issued04.04.2024en_US
dc.identifier.citationÖzdemir, P. (2024). A Study of Organizational Silence from the Viewpoint of Female Students in Male-Dominated Classrooms. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 31-47. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1105178en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/83689/1105178
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11631
dc.description.abstractOrganizational silence behavior is one of the problems frequently experienced by women working in male-dominated workplaces. Women working in such workplaces prefer to remain silent about the problems that they face or the issues that concern the organization in general for various reasons. The aim of this study is to determine whether the same behavior is experienced by female students in maledominated classrooms. The study was conducted with 102 students in a male-dominated university. On the evaluation of the survey, it is seen that female students showed behaviors similar to those of male students in all three sub-dimensions of organizational silence, and they were able to express the problems they experienced or observed without worrying about damaging the image of the class, being labeled as troublemakers, or being excluded from the class. It is thought that this study will have a positive contribution to the literature researching not only the relations between female and male students in the classroom but also different aspects of organizational silence. Future research may focus on investigating whether the differences in the behaviors of male and female employees in workplace or their reactions to events are also experienced by male and female students in the educational environment, comparing the behaviors of male and female students in male-dominated classrooms, and identifying differences between generations in this regard.en_US
dc.description.abstractÖrgütsel sessizlik davranışı, erkek egemen işyerlerinde çalışan kadınların sıklıkla yaşadığı sorunlardan biridir. Bu tür işyerlerinde çalışan kadınlar çeşitli nedenlerle karşılaştıkları sorunlar veya örgütün genelini ilgilendiren konularda sessiz kalmayı tercih etmektedirler. Bu araştırmanın amacı, aynı davranışın erkek egemen sınıflardaki kız öğrenciler tarafından da yaşanıp yaşanmadığını belirlemektir. Araştırma erkek egemen bir üniversitede 102 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, kız öğrencilerin örgütsel sessizliğin üç alt boyutunda da erkek öğrencilere yakın davranış gösterdikleri, yaşadıkları ya da gözlemledikleri sorunları sınıfın imajına zarar verme, sorun çıkaran biri olarak etiketlenme ya da sınıftan dışlanma gibi kaygılara kapılmadan dile getirebildikleri tespit edilmiştir. Bu çalışmanın hem erkek egemen bir sınıf ortamında kız ve erkek öğrenciler arasındaki ilişkilerin incelenmesine hem de örgütsel sessizliğin farklı boyutlarını araştıran literatüre olumlu katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Gelecekteki araştırmalar, işyerlerinde kadın ve erkek çalışanların davranışları ya da yaşanan olaylara verdikleri tepki farklılıklarının eğitim ortamında da kız ve erkek öğrenciler arasında yaşanıp yaşanmadığını araştırmaya, erkek egemen sınıflarda kadın ve erkeklerin davranışlarının karşılaştırılmasına ve bu konuda kuşaklar arasındaki farkların tespit edilmesine odaklanabilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1105178en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFemale Studentsen_US
dc.subjectMale-Dominateden_US
dc.subjectOrganizational Silenceen_US
dc.subjectClassroomen_US
dc.subjectKız Öğrencileren_US
dc.subjectErkek Egemenen_US
dc.subjectÖrgütsel Sessizliken_US
dc.subjectSınıfen_US
dc.titleA study of organizational silence from the viewpoint of female students in male-dominated classroomsen_US
dc.title.alternativeÖrgütsel sessizlik kavramına erkek egemen sınıflardaki kız öğrenciler açısından bir bakışen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0001-9878-8139en_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.startpage31en_US
dc.identifier.endpage47en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster