Tüketicilerin satın alma niyetiyle ilişkili faktörlerin analizi: Afyon lokumuna yönelik bir çalışma
Künye
Uyar, A., & Demirci Arı, U. T. (2024). Tüketicilerin Satın Alma Niyetiyle İlişkili Faktörlerin Analizi: Afyon Lokumuna Yönelik Bir Çalışma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 80-98. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1080694Özet
Son yıllarda gelişen teknoloji ile birlikte mal ve hizmet çeşitliliğinde artış gözlenmektedir. Bu artış ile birlikte işletmeler, benzer özellikler gösteren mal ve hizmetlerin ayırt edilebilmesi için markalaşma yoluna gitmektedir. İşletmelerin markalaşma yolunda başarılı olabilmesi için tüketicilerin markaya güven duyması gerekmektedir. Bunu sağlayabilen markalar tercih edilebilir hale gelecek ve işletme açısından marka sadakati sağlanmış olacaktır. Marka sadakati oluşan tüketiciler ise işletmeye bağlılık duyacak ve satın alma davranışını sürekli hale getirecektir. Bu çalışmada marka güveni, marka tercihi, marka sadakati ve fiyat bilinci faktörleri ile tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda 548 tüketici üzerine bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler ışığında marka sadakati, güveni, tercihi ve fiyat bilinci ile satın alma niyeti arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca yapılan analizler neticesinde satın alma niyetinin cinsiyet, yaş, gelir düzeyi, medeni durum gibi demografik değişkenlere göre farklılaşmadığı anlaşılmıştır. In recent years, there has been an increase in the variety of goods and services with the developing
technology. With this increase, businesses go to branding in order to distinguish goods and services with
similar characteristics. In order for businesses to be successful in branding, consumers need to trust the
brand. Brands that can provide this will become preferable and brand loyalty will be ensured in terms of
business. Consumers with brand loyalty will be loyal to the business and will make their purchasing
behavior permanent. In this study, the relationship between brand trust, brand preference, brand loyalty
and price awareness factors and consumer purchase intention is investigated. For this purpose, a survey
study was conducted on 548 consumers. In the light of the data obtained, it has been revealed that there is
a significant relationship between brand loyalty, trust, preference, price awareness and purchase intention.
In addition, as a result of the analyses made, it was understood that the purchase intention did not differ
according to demographic variables such as gender, age, income level, marital status.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
26Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/83689/1080694https://hdl.handle.net/11630/11634
Koleksiyonlar
- Cilt: 26 Sayı: 1 [25]