Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUyar, Ahmet
dc.contributor.authorDemirci Arı, Ummahan Tuğçe
dc.date.accessioned2024-10-02T11:48:31Z
dc.date.available2024-10-02T11:48:31Z
dc.date.issued04.04.2024en_US
dc.identifier.citationUyar, A., & Demirci Arı, U. T. (2024). Tüketicilerin Satın Alma Niyetiyle İlişkili Faktörlerin Analizi: Afyon Lokumuna Yönelik Bir Çalışma. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 80-98. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1080694en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/83689/1080694
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11634
dc.description.abstractSon yıllarda gelişen teknoloji ile birlikte mal ve hizmet çeşitliliğinde artış gözlenmektedir. Bu artış ile birlikte işletmeler, benzer özellikler gösteren mal ve hizmetlerin ayırt edilebilmesi için markalaşma yoluna gitmektedir. İşletmelerin markalaşma yolunda başarılı olabilmesi için tüketicilerin markaya güven duyması gerekmektedir. Bunu sağlayabilen markalar tercih edilebilir hale gelecek ve işletme açısından marka sadakati sağlanmış olacaktır. Marka sadakati oluşan tüketiciler ise işletmeye bağlılık duyacak ve satın alma davranışını sürekli hale getirecektir. Bu çalışmada marka güveni, marka tercihi, marka sadakati ve fiyat bilinci faktörleri ile tüketici satın alma niyeti arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda 548 tüketici üzerine bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler ışığında marka sadakati, güveni, tercihi ve fiyat bilinci ile satın alma niyeti arasında anlamlı bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca yapılan analizler neticesinde satın alma niyetinin cinsiyet, yaş, gelir düzeyi, medeni durum gibi demografik değişkenlere göre farklılaşmadığı anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn recent years, there has been an increase in the variety of goods and services with the developing technology. With this increase, businesses go to branding in order to distinguish goods and services with similar characteristics. In order for businesses to be successful in branding, consumers need to trust the brand. Brands that can provide this will become preferable and brand loyalty will be ensured in terms of business. Consumers with brand loyalty will be loyal to the business and will make their purchasing behavior permanent. In this study, the relationship between brand trust, brand preference, brand loyalty and price awareness factors and consumer purchase intention is investigated. For this purpose, a survey study was conducted on 548 consumers. In the light of the data obtained, it has been revealed that there is a significant relationship between brand loyalty, trust, preference, price awareness and purchase intention. In addition, as a result of the analyses made, it was understood that the purchase intention did not differ according to demographic variables such as gender, age, income level, marital status.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1080694en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarka Güvenien_US
dc.subjectMarka Sadakatien_US
dc.subjectMarka Tercihien_US
dc.subjectFiyat Bilincien_US
dc.subjectSatın Alma Niyetien_US
dc.titleTüketicilerin satın alma niyetiyle ilişkili faktörlerin analizi: Afyon lokumuna yönelik bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeAnalysis of factors related to consumers’ purchasing intention: a study on Afyon delighten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-7481-4045en_US
dc.authorid0000-0003-1536-7916en_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.startpage80en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorUyar, Ahmet
dc.contributor.institutionauthorDemirci Arı, Ummahan Tuğçe


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster