Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKocadağ, Muhammed
dc.contributor.authorBirol, Emel
dc.date.accessioned2024-12-04T06:36:06Z
dc.date.available2024-12-04T06:36:06Z
dc.date.issued04.04.2024en_US
dc.identifier.citationKocadağ, M., & Birol, E. (2024). Tasarımcıların Cinsiyet, Yaş ve Eğitim Değişkenlerinin Görsel İletişim Tasarımı Uygulamalarında Stok Görsel Kullanma Tercihine Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 290-307. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1321098en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/83689/1321098
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11718
dc.description.abstractGörsel iletişim tasarımı uygulamalarında tasarımın yaratıcı fikirler ile izleyicisine ulaşması, akılda kalıcılığı arttırmak için tasarlanan çalışmanın ya da görselin bir benzerinin olmaması beklenmektedir. Fakat son zamanlarda bu durum, stok sitelerin sağlamış olduğu hazır görsellerle değişime uğrayarak, tasarım sürecini etkilemiş ve değiştirmiştir. Çalışmada görsel iletişim tasarımı uygulamalarında kullanılan stok görsellerin, tasarımcıların cinsiyet, yaş ve eğitim değişkenleri üzerinden etkilerinin ortaya çıkarılması amacıyla 410 katılımcı ile bir anket çalışması yürütülmüştür. Etik izni alınmış çalışmaya yargısal örnekleme yöntemi ile seçilen İstanbul’daki devlet ve vakıf üniversitelerinde görsel iletişim tasarımı ve grafik tasarım bölümlerinde eğitim alan öğrenciler, akademisyenler ile üniversitelerin bu bölümlerinin sektör temsilcisi olan ajansların tasarımcıları dâhil edilmiştir. Çalışmada betimsel ve bağıntısal tarama yöntemi kullanılmış ve verilerin analizleri, SPSS yazılımında Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri ile yapılmıştır. Sonuç olarak katılımcıların tasarımlarında stok görsel kullanmaları ile yaş, cinsiyet ve eğitim değişkenleri arasında farklılıklar tespit edilmiştiren_US
dc.description.abstractIn visual communication design applications, in order for the design to reach the target audience with creative ideas and to increase its memorability, it is expected that the designed work or visual is not similar. However, recently, this situation has changed with the stock images provided by stock sites, affecting and changing the design process. In the study, a questionnaire study was conducted with 410 participants in order to reveal the effects of stock images used in visual communication design applications on the variables of gender, age and education of designers. For the survey, the necessary permission was obtained from the study, for which ethical permission was obtained, included students studying in visual communication design and graphic design departments selected by judgmental sampling method in state and foundation universities in Istanbul, academicians and designers of agencies that are the sector representatives of these departments of universities. Descriptive and relational scanning methods were used in the study. The analyses of the data were made with the Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis tests in SPSS software. As a result, differences were determined between the use of stock images in the designs of the participants and the variables of age, gender and education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1321098en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGörsel İletişim Tasarımıen_US
dc.subjectStok Görselen_US
dc.subjectTasarımda Etiken_US
dc.subjectVisual Communication Designen_US
dc.subjectStock Imageen_US
dc.subjectEthics in Designen_US
dc.titleTasarımcıların cinsiyet, yaş ve eğitim değişkenlerinin görsel iletişim tasarımı uygulamalarında stok görsel kullanma tercihine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of designers’ gender, age and education variables on the preference of using stock visual in visual communication design applicationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0009-0000-9781-3697en_US
dc.authorid0009-0000-9781-3697en_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.startpage290en_US
dc.identifier.endpage307en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster