4. sınıf öğrencilerinin insan ve çevre konusunu React stratejisi ile öğrenme deneyimi
Künye
Ültay, N., Tanrıverdi, A., & Eren, G. (2024). 4.Sınıf Öğrencilerinin İnsan ve Çevre Konusunu REACT Stratejisi ile Öğrenmeleri Deneyimi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 450-464. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1131120Özet
Çalışmanın amacı 4. sınıf öğrencilerinin İnsan ve Çevre ünitesinin REACT stratejisiyle öğretiminin
öğrencilerin başarılarına ve REACT stratejisine yönelik düşüncelerine etkisini tespit etmektir. Çalışmada
ön test-son test tek gruplu deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Giresun il
merkezinden uygun örnekleme ile belirlenmiş bir ilköğretim kurumunun 4. sınıfında öğrenim gören 20
öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada nicel veri toplama aracı olarak İnsan ve Çevre Başarı Testi
uygulanmıştır. Çalışmada nitel veri toplama aracı olarak Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Yapılan araştırma sonucunda, ön ve son testten elde edilen puanlar karşılaştırıldığında, istatiksel olarak
anlamlı fark çıkmasa da ortalama puan yükseldiği için, 4. sınıf öğrencilerinin REACT stratejisine dayalı
olarak hazırlanan “İnsan ve Çevre” ünitesini anlamalarına pozitif yönde etki ettiği söylenebilir.
Öğrencilerin görüşmede yer alan sorulara verdikleri cevaplar ilgili ünitenin kazanımları göz önünde
bulundurulduğunda, gerçekleştirilen öğretim faaliyetinin başarılı olduğunu ortaya koymaktadır. Bununla
birlikte görüşmelerde öğrencilerin dersin REACT stratejisi ile işlenmesinden memnun oldukları ancak not
tutmadıkları için de kaygılı oldukları görülmüştür. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin konuyu etkili bir
şekilde öğrendikleri ve bu deneyimden zevk aldıkları görülmüştür. İlkokul seviyesinde diğer konuların
öğretiminde de REACT stratejisinin kullanımı önerilmiştir. The aim of the study is to determine the effect of teaching 4th grade students on Human and Environment
with the REACT strategy on their success and their thoughts on the REACT strategy. In the study, a pretestposttest single-group experimental research design was used. The sample of the study consists of 20
students studying in the 4th grade of a primary school determined by convenient sampling from the city
center of Giresun. In the study, Human and Environment Achievement Test was applied as a quantitative
data collection tool. Semi-structured interview form was used as a qualitative data collection tool in the
study. As a result of the research, it can be said that when the scores obtained from the pre-test and posttest are compared, since the average score increased even though there was no statistically significant
difference, it could be said that the 4th grade students had a positive effect on their understanding of the
"Human and Environment" unit prepared based on the REACT strategy. The answers given by the students
to the questions in the interview reveal that the teaching activity was successful, considering the objectivesof the relevant unit. When the answers to the questions in the second part of the interview were examined,
it was seen that the students were satisfied with the REACT strategy, but they were also worried because
they did not take notes.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
26Sayı
2Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/84720/1131120https://hdl.handle.net/11630/11727
Koleksiyonlar
- Cilt: 26 Sayı: 2 [6]