Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜltay, Neslihan
dc.contributor.authorTanrıverdi, Alperen
dc.contributor.authorEren, Gökhan
dc.date.accessioned2024-12-04T08:41:50Z
dc.date.available2024-12-04T08:41:50Z
dc.date.issued28.06.2024en_US
dc.identifier.citationÜltay, N., Tanrıverdi, A., & Eren, G. (2024). 4.Sınıf Öğrencilerinin İnsan ve Çevre Konusunu REACT Stratejisi ile Öğrenmeleri Deneyimi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(2), 450-464. https://doi.org/10.32709/akusosbil.1131120en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akusosbil/issue/84720/1131120
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/11727
dc.description.abstractÇalışmanın amacı 4. sınıf öğrencilerinin İnsan ve Çevre ünitesinin REACT stratejisiyle öğretiminin öğrencilerin başarılarına ve REACT stratejisine yönelik düşüncelerine etkisini tespit etmektir. Çalışmada ön test-son test tek gruplu deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Giresun il merkezinden uygun örnekleme ile belirlenmiş bir ilköğretim kurumunun 4. sınıfında öğrenim gören 20 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada nicel veri toplama aracı olarak İnsan ve Çevre Başarı Testi uygulanmıştır. Çalışmada nitel veri toplama aracı olarak Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, ön ve son testten elde edilen puanlar karşılaştırıldığında, istatiksel olarak anlamlı fark çıkmasa da ortalama puan yükseldiği için, 4. sınıf öğrencilerinin REACT stratejisine dayalı olarak hazırlanan “İnsan ve Çevre” ünitesini anlamalarına pozitif yönde etki ettiği söylenebilir. Öğrencilerin görüşmede yer alan sorulara verdikleri cevaplar ilgili ünitenin kazanımları göz önünde bulundurulduğunda, gerçekleştirilen öğretim faaliyetinin başarılı olduğunu ortaya koymaktadır. Bununla birlikte görüşmelerde öğrencilerin dersin REACT stratejisi ile işlenmesinden memnun oldukları ancak not tutmadıkları için de kaygılı oldukları görülmüştür. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin konuyu etkili bir şekilde öğrendikleri ve bu deneyimden zevk aldıkları görülmüştür. İlkokul seviyesinde diğer konuların öğretiminde de REACT stratejisinin kullanımı önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the effect of teaching 4th grade students on Human and Environment with the REACT strategy on their success and their thoughts on the REACT strategy. In the study, a pretestposttest single-group experimental research design was used. The sample of the study consists of 20 students studying in the 4th grade of a primary school determined by convenient sampling from the city center of Giresun. In the study, Human and Environment Achievement Test was applied as a quantitative data collection tool. Semi-structured interview form was used as a qualitative data collection tool in the study. As a result of the research, it can be said that when the scores obtained from the pre-test and posttest are compared, since the average score increased even though there was no statistically significant difference, it could be said that the 4th grade students had a positive effect on their understanding of the "Human and Environment" unit prepared based on the REACT strategy. The answers given by the students to the questions in the interview reveal that the teaching activity was successful, considering the objectivesof the relevant unit. When the answers to the questions in the second part of the interview were examined, it was seen that the students were satisfied with the REACT strategy, but they were also worried because they did not take notes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.32709/akusosbil.1131120en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnsan ve Çevreen_US
dc.subjectREACT Stratejisien_US
dc.subject4.Sınıf Öğrencilerien_US
dc.subjectÇöp Yığınlarıen_US
dc.subjectHuman and Environmenten_US
dc.subjectREACT Strategyen_US
dc.subject4th Grade Studentsen_US
dc.subjectGarbageen_US
dc.title4. sınıf öğrencilerinin insan ve çevre konusunu React stratejisi ile öğrenme deneyimien_US
dc.title.alternativeThe experience of 4th grade students to learn the subject of human and environment with the React strategyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.authorid0000-0002-9783-0486en_US
dc.authorid0000-0003-0791-6911en_US
dc.authorid0000-0002-2523-2436en_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.startpage450en_US
dc.identifier.endpage464en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster